خودکشی دو دختر نوجوان در ایستگاه مترو شهر ری

بسته خبری اجتماعی- پنجشنبه ۱۴ آذرماه- اختصاص دارد به پلمب انباری با ۱۹ تن چای احتکار شده در برخوار، خودکشی دو دختر نوجوان در مترو شهر ری، کشف پروژه کشته سازی در دانشگاه علم و صنعت و ابراز نگرانی رئیس سازمان غذا و دارو از مصرف بی رویه داروی آنفلوآنزا که در ادامه می خوانید.

به گزارش ایمنا، دو دختر ۱۷و۱۸ساله ساعت ۱۴و۳۰دقیقه امروز همزمان با رسیدن قطار خودرا به روی ریل قطار انداختند وخودکشی کردند.

به گفته شاهدان عینی هنوز علت وانگیزه این افراد مشخص نشده است.

نگرانی از مصرف بی اندازه داروی آنفلوآنزا

شانه ساز رئیس سازمان غذا و داروی کشور گفت: به اندازه کافی تامی فلو oseltamivir داریم و نگران مصرف بی رویه آن هستیم که می‌تواند منجر به بی اثر شدن آن در سال‌های بعد با ایجاد مقاومت ویروسی شود.

او افزود: ما به میزان ۲ و نیم برابر سال قبل این دارو را تامین کردیم و امیدواریم تجویز آن بجا باشد.

معاون وزیر بهداشت تصریح کرد: ما در حال حاضر از نظر دارو و تجهیزات پزشکی در وضعیت خوبی هستیم و و اگر نقدینگی به شرکت‌های دارویی برسد ما با هیچ کمبودی رو به رو نخواهیم شد و تضمین می‌کنیم تا سال آینده در زمینه دارو و تجهیزات پزشکی مشکلی نداشته باشیم.

ثبت‌نام فرهنگیان فاقد مسکن آغاز شد

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش‌وپرورش، از آغاز به کار سامانه ثبت‌نام فرهنگیان فاقد مسکن خبر داد.

 گودرز کریمی فر با اشاره به آغاز به کار سامانه ثبت‌نام فرهنگیان فاقد مسکن، اظهار کرد: سامانه maskan.medu.ir از ساعت ٨ صبح امروز پنجشنبه، چهاردهم آذرماه برای ثبت‌نام فرهنگیان فاقد مسکن آغاز به کار کرد.

وی افزود: این سامانه برای فرهنگیان فاقد مسکن اعم از افرادی که نسبت به ثبت‌نام اقدام کرده‌اند و افراد جامانده‌ای که موفق به ثبت‌نام نشده‌اند، فعال و در دسترس قرار خواهد گرفت.

نجات معجزه آسای کودک پنج ساله

صالح زند معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج از سقوط کودک ۵ ساله سنندجی به داخل داکت آپارتمان ۵ طبقه در بهاران سنندج خبر داد.

وی افزود: روز گذشته پسر پنج ساله ای  که به همراه مادر خود به پشت بام رفته بودند، بر اثر بی احتیاطی به داخل  گودال داکت  آپارتمان ۵ طبقه سقوط کرد.

کشف یک پروژه کشته سازی در دانشگاه علم و صنعت از سوی وزارت اطلاعا

روابط عمومی وزارت اطلاعات طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: یک هسته افراطی با بریدن شیلنگ و باز گذاشتن شیرگاز آشپزخانه خوابگاه دانشجویی دانشگاه علم صنعت بدنبال انفجار، آتش سوزی و کشته سازی بودند که به لطف خدا، هوشیاری دانشجویان و تلاش ماموران حراست ناکام ماندند.

 با بررسی و پیگیری صورت گرفته عناصر اصلی این پروژه خبیثانه شناسایی و دستگیر شدند. این افراد که در اغتشاشات اخیر نیز شرکت و اقدامات ایذایی داشته اند، در تحقیقات اولیه ایجاد شوک به افکار عمومی و جامعه دانشجویی را در آستانه ۱۶ آذر جزء اهداف خود اعلام کرده اند.

 در این پروژه مقرر بود این اقدام، حادثه ای ناشی از معیوب بودن سیستم آشپزخانه خوابگاه ۲۰۰ نفره دانشجویان وانمود شود و نظام مقصر این فاجعه قلمداد شود.

سقوط پل عابر و مصدومیت ۷ نفر!

سقوط یک پل عابر پیاده امروز ۱۴ آذر ماه در محدوده بزرگراه شهید چراغچی کلانشهر مشهد منجر به مجروح شدن هفت نفر شد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی مشهد گفت: پنج مرد و دو زن ار شهروندان مشهدی که در حال عبور از این پل بودند در پی سقوط آن مجرح شده‌اند.

پلمب انباری با ۱۹ تن چای احتکار شده

سرهنگ غلامرضا براتی فرمانده انتظامی شهرستان "برخوار" از پلمب انباری که ۱۹ تن چای با مارک های مختلف به ارزش ۱۵ میلیارد ریال در آن احتکار شده بود خبر داد.

کشف ۳ میلیارد تومان ایمپلنت تقلبی

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، مهندس مودت همایی گفت: به دنبال برنامه اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی در تشدید نظارت ها بر بازار توزیع و عرضه، اداره نظارت و بازرسی اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی با همکاری تیم نظارتی تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران و پلیس امنیت اقتصادی، موفق به شناسایی یک شرکت متخلف در توزیع ایمپلنت‌های تقلبی در حجم وسیع در سطح عرضه شدند.

وی افزود: در این عملیات بازرسی، بالغ بر ۳میلیارد تومان ایمپلنت تقلبی و فاقد اصالت  تحت عنوان برندهای معتبر به بازار عرضه می شد.

کد خبر 399702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.