نگران وضعیت آبی اصفهان هستیم/فرونشست در اطراف فرودگاه اصفهان

استاندار اصفهان با بیان اینکه ما نگران آب هستیم، گفت: این امر خواسته اصلی مردم اصفهان برای نجات همه بخش‌های اصفهان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس رضایی در جلسه شورای اداری استان اصفهان که با حضور رئیس قوه قضائیه برگزار شد با بیان اینکه اصفهان ۱۰۷ هزار کیلومتر مساحت و جمعیتی حدود پنج میلیون و ۲۰۰ هزار نفر دارد، اظهار کرد: ۴۰ درصد از جمعیت استان اصفهان در شهر اصفهان و نرخ رشد جمعیت نیز ۹۸ درصد است.

وی با بیان اینکه استان اصفهان مجموعه‌های بزرگی مانند سایت هسته‌ای نطنز، فولاد و دوب آهن، پالایشگاه و پتروشیمی در اصفهان فعالیت دارند، ادامه داد: در این استان پژوهشگاه رویان، شهرک علمی و تحقیقاتی، هسا و دو تا از دانشگاه‌های برتر ایران وجود دارد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه ۵۸ بیمارستان در اصفهان فعال است، اضافه کرد: ظرفیت پذیرش توریست درمانی را داریم که هنوز ضعف پذیرش گردشگر را در این خصوص داریم.

وی با بیان اینکه ۴۰ هزار هنرمند و ۲۲ هزار اثر تاریخی را در استان اصفهان داریم، ادامه داد: در حال حاضر نیز سه هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در استان اصفهان انجام شده است و تا پایان سال ۳۳ هزار فرصت شغلی را ایجاد خواهد کرد که رشد ۲۰ درصدی در این زمینه داشته‌ایم.

رضایی با بیان اینکه دو هزار و ۸۰۰ نخبه در استان اصفهان ثبت نام کرده‌اند، اضافه کرد: بعد از تهران، اصفهان بیشترین تعداد نخبه را دارد.

وی عدم تحقق حق آبه زیست محیطی را معضل بزرگ اصفهان دانست و افزود: متاسفانه نگاه برخی مدیران به تالاب گاوخونی نگاه توریستی است، در صورتی که چنانچه این تالاب خیزش کند ادامه حیات چند استان را محال می‌کند.

استاندار اصفهان فرونشست زمین و نابودی میراث تاریخی را از دیگر چالش‌های ایجاد شده به دنبال بحران کمبود آب در استان اصفهان دانست و تصریح کرد: این امر هم بر زندگی و هم بر اشتغال مردم ایران و اصفهان تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه آب شرب شش میلیون نفر در حوضه آبریز زاینده رود و تولید برق و فولاد وابسته به زاینده رود است، ادامه داد: خواسته مهم مردم اصفهان تامین آب مورد نیاز این استان است چرا که این امر بحران‌های مختلف روحی، اجتماعی، اقتصادی و حتی امنیتی را به همراه دارد.

رضایی با بیان اینکه افت سطح آب‌ در دشت‌های بزرگ اصفهان بسیار قابل توجه است، ادامه داد: این امر تهدید بزرگی برای استان اصفهان در اکثر شهرستان‌ها است، در اطراف فرودگاه اصفهان نیز فرونشست را داریم که در وضعیت بدی به سر می‌برد.

وی با بیان اینکه ما نگران آب هستیم، اضافه کرد: این امر خواسته اصلی مردم اصفهان برای نجات همه بخش‌های اصفهان است.

استاندار اصفهان انتقال آب از خلیج فارس و انتقال آب از تونل بهشت آباد را راهکارهای حل بحران آب در اصفهان دانست و ادامه داد: طرح انتقال آب به میزان ۲۵۰ میلیون متر مکعب را ضروری دانست و باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه اجرای خط سامانه دوم آبرسانی به اصفهان را نیز از دیگر نیازهای اساسی اصفهان دانست و گفت: پروژه‌هایی مانند قطار سریع السیر نیز باید با سرعت بیشتری اجرایی شود.

رضایی با بیان اینکه صندوق تسهیلات با سود صفر درصد برای زندانیان در اصفهان راه‌اندازی شود، ادامه داد: این امر می تواند در راستای کاهش آسیب های اجتماعی تاثیرگذار باشد.

کد خبر 399697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.