پرونده‌های مانده اصفهان تا پایان سال مختومه می‌شود

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با بیان اینکه کاهش پرونده‌ها و توسعه شعب و مراکز قضایی را طی شش ماه گذشته داشته‌ایم، گفت: این روند ادامه دار خواهد بود و تا پایان سال همه پرونده‌های مانده را مختومه خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا حبیبی دردیدار کارکنان قضایی و قضات استان اصفهان با رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه استان اصفهان به حق پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی شناخته شده است، اظهار کرد: این استان با تقدیم ۲۳ هزار شهید پیشتاز شهادت و ایثار کشور است.

وی با بیان اینکه دستگاه قضایی استان اصفهان وظیفه مهمی را در قبال مردم استان اصفهان دارند، افزود: ما بر این باوریم امیدی که در دل مردم با توجه به تغییر ریاست قوه قضائیه ایجاد شده نباید به یاس تبدیل شود و ما همه توان خود را در این زمینه به کار می بریم.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با بیان اینکه موجودی ۱۶ هزار فقره پرونده در استان اصفهان در خرداد را به ۱۱ هزار پرونده در آبان ماه رساندیم، ادامه داد: در همه دادگاه ۵۰۰ فقره پرونده را با حرکت جهادی کاهش دادیم.

وی با بیان اینکه کاهش پرونده‌ها و توسعه شعب و مراکز قضایی را طی شش ماه گذشته داشته‌ایم، ادامه داد: این روند ادامه دار خواهد بود و تا پایان سال همه پرونده‌های مانده را مختومه خواهیم کرد.

حبیبی با بیان اینکه استفاده از فیبرنوری برای تسریع در خدمت رسانی به مردم را در دستور کار داریم، ادامه داد: این امر منجر به افزایش رضایتمندی ارباب رجوع و تسریع در خدمت رسانی شده است.

وی با بیان اینکه اطلاع رسانی به موقع به مردم در حوزه جرایم را در دستور کار داریم، ادامه داد: همچنین اصل بر حمایت از تولید است، با پیگیری‌های جدی از تعطیلی کارخانه‌ها جلوگیری کرده‌ایم.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با بیان اینکه یک هزار و ۷۰۰ پرونده با آراء قطعی در خصوص تخریب ساخت و ساز به دنبال تغییر کاربری در استان اصفهان وجود دارد، ادامه داد: در این زمینه اجرا و در نهاست مختومه شدن این پرونده‌ها را در دستور کار داریم.

وی در خصوص کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها نیز اظهار کرد: در چند ماه گذشته ۱۰۰ نفر از زندانیان مهریه آزاد شده‌اند.

حبیبی در خصوص دستگیری‌های اغتشاشات اخیر نیز گفت: مردم انتظار دارند دولت به اعتراضات توجه کند، دستگاه قضایی نیز هر چه زودتر به موج سواران این اعتراضات برخورد جدی را داشته باشد.

کد خبر 399687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.