دستیابی به شهر هوشمند مهم‌ترین مسیر توسعه اقتصاد شهری است

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار مشهد دستیابی به شهر هوشمند را مهم‌ترین مسیر توسعه اقتصاد شهری برشمرد و گفت: در شهرهای هوشمند دنیا، آینده فضاهای اقتصادی به ICT گره‌خورده است.

به گزارش ایمنا، شهریار آل‌شیخ با بیان اینکه امروز شاهد گرایش‌های تازه‌ای در سرمایه‌گذاری‌های شهری هستیم، گفت: در عصر حاضر سرمایه‌گذاری‌ها بیشتر در حوزه‌های مرتبط با خدمات هستند که در شهرها پایه‌ریزی می‌شود؛ امروزه رقابت اقتصادی در بین شهرهای دنیا وجود دارد و مدیران شهری در دنیا به رسیدن به اقتصاد پویا و پایدار توجه می‌کنند.

وی افزود: سال آینده ۲۴میلیارد دلار در شهرهای اروپایی پیرامون موضوع هوشمندسازی سرمایه‌گذاری می‌شود که برای رسیدن به اهداف مدنظر در زمینه‌های مختلف ازجمله توسعه اقتصادی، جامعه خلاق از مهم‌ترین موضوع‌هایی است که در شهرهای هوشمند به آن توجه شده است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار مشهد ادامه داد: با به‌وجود آمدن جامعه خلاق، ادامه فعالیت‌های اقتصادی در شهرهای آینده تضمین خواهد شد و به همین منظور ایجاد اکوسیستم خلاقیت از مهم‌ترین برنامه‌های مدیران شهری در دنیا است و در مشهد هم به این موضوع توجه ویژه می‌شود.

وی سرمایه‌گذاری در زمینه فناوری‌های تازه حوزه حمل‌ونقل را از دیگر برنامه‌های مدیریت شهری مشهد دانست و گفت: یکی از موضوع‌هایی که در شهرهای هوشمند دنیا به آن توجه شده است، کنار گذاشتن سوخت‌های فسیلی و استفاده از فناوری‌های پاک برای سوخت خودروها است.

آل‌شیخ تصریح کرد: شهرداری مشهد در همین زمینه قراردادی برای راه‌اندازی نخستین اتوبوس برقی را با سازمان مپنا منعقد کرده است همچنین در همکاری با این شرکت به‌دنبال راه‌اندازی نخستین ایستگاه شارژ خودروهای برقی و بهره‌برداری از اولین ناوگان تاکسی‌های برقی هستیم.

وی با بیان اینکه امروزه رقابت اقتصادی در بین شهرها مفهوم پیدا کرده و به عنوان موضوع فعالیت مدیریت شهری مطرح است، گفت: آینده شهرها به حوزه تکنولوژی گره خورده است و در سال آینده، ۲۴ میلیارد دلار در اروپا در بحث شهر هوشمند سرمایه‌گذاری خواهد شد.

معاون برنامه ریزی و توسعه نیروی انسانی شهرداری مشهد عنوان کرد: رقابت شهرها امروزه در جذب جامعه خلاق است چرا که جامعه خلاق باعث پویایی اقتصاد یک شهر خواهد شد.

کد خبر 399681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.