تاج الدین: سهمیه ویژه بیمه به فرش بافان اصفهانی تخصیص پیدا کند

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: هنرمندان فرش باف عموما دهک های پائین جامعه و بانوان هستند و باید به صورت جدی به آنها کمک شود. موضوع بیمه قالی بافان نیز به صورت جدی پیگیری شده و باید به اصفهان به عنوان یکی از قطب های این صنعت سهمیه ویژه بیمه ای تخصیص پیدا کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ناهید تاج الدین‌ ظهر امروز پنج شنبه_۱۴ آذرماه_ در مراسم افتتاحیه بیست و دومین نمایشگاه فرش دستباف اصفهان که در محل سالن همایش های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: اگر مسئولان صنعت فرش به بخش خصوصی فعال در این حوزه کمک کند، تنها به فعالان بخش خصوصی صنعت فرش دستباف کمک نکرده اند بلکه به تمام کشور مساعدت رسانده اند.

وی افزود: فعالان بخش خصوصی راهکارها و مشکلات فرش دستباف اصفهان را به صورت دقیق اطلاع رسانی کرده اند و سازمان صمت اصفهان نیز در این حوزه همراهی خوبی داشته و برخی از مشکلات به اطلاع مسئولان کشوری رسیده است. برخی از اوقات انتقال مشکلات، مشکلات را حل نمی کند و زمانی که مسئولان به صورت شفاهی با مشکلات مواجه می شوند به صورت جدی تری برای حل آنها تلاش می کنند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: برخی از مشکلات بخاطر تحریم های اقتصادی است که شرایط اقتصادی کشور در آن قرار گرفته اما بسیاری از مشکلات به داخل کشور و بعضی تنگ نظری ها باز می گردد. این صنعت پاک و سبز است و به حل بسیاری از مشکلات صنایع دیگر می پردازد و صنعت فرش می تواند مشکلاتی از کلان شهر ها را حل و فصل کند.

تاج الدین اضافه کرد: هنرمندان این عرصه، عموما دهک های پائین جامعه و بانوان هستند و باید به صورت جدی به آنها کمک شود. موضوع بیمه قالی بافان نیز به صورت جدی پیگیری شده و شمار افرادی که در اصفهان بیمه آنها قطع شده بسیار زیاد است. باید به اصفهان به عنوان یکی از قطب های این صنعت سهمیه ویژه بیمه ای تخصیص پیدا کند. در همین شرایط نامناسب اقتصادی کشور هم باید مشکلات فعالان صنعت فرش در اولویت مسئولان قرار گیرد.

فرش اصیل ترین نماینده فرهنگ وهنر ایرانی در جهان است

همچنین، علیرضا سالاریان، رئیس نمایندگی وزارت امورخارجه در استان اصفهان نیز در این جلسه گفت: گمرک اصفهان تسهیل کننده و ارائه کننده راهکارهای کلیدی برای حل مشکلات فرش استان اصفهان است. فرش اصیل ترین نماینده و نماد فرهنگ وهنر اصیل ایرانی در جهان است و در اغلب کشورهای جهان همواره ایران و ایرانی را با فرش دستباف می شناسند.

وی افزود: مسئولان وزارت امور خارجه برای حل مشکلات صنعت فرش بیش از حد و توان خود تلاش می کنند و بیشترین تمرکز نمایندگی وزارت امورخارجه در استان اصفهان بر روی تسهیل فعالیت های اقتصادی، صنعتی و صنایع دستی همچون فرش است. در همه سفارتخانه های ایرانی از فرش دستباف ایرانی استفاده می شود.

سالاریان تصریح کرد: نمایندگی وزارت امور خارجه در استان اصفهان می کوشد تا با انتقال ظرفیت های اقتصادی فعالان استان به کشورهای دیگر فعالیت آنها در جهان را تسهیل کند و هماهنگی امور نمایشگاهی و هفته های فرهنگی اصفهان در خارج از کشور نیز یکی دیگر از فعالیت های نمایندگی وزارت امورخارجه است.

کد خبر 399677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.