امانی: شاخص‌های حمل و نقل عمومی باید ارتقاء یابد

معاون حمل ونقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: خش خصوصی در حمل و نقل جاده‌ای بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان در حوزه زیرساخت‌ها، مجتمع‌های خدمات رفاهی، شرکت های حمل ونقل و ... سرمایه گذاری کرده است و این صرفاً به این دلیل است که به مردم و بخش خصوصی اعتماد شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، داریوش امانی صبح امروز -پنجشنبه ۱۴ آذرماه ۹۸- در آیین تکریم و معارفه معاون حمل ونقل و ترافیک شهردار اصفهان با بیان اینکه موضوع حمل ونقل ترافیک یک موضوع پیچیده و دشوار است، اظهار کرد: بخشی از وضعیت نامطلوب کیفیت هوای استان در چند روز گذشته مربوط به حمل ونقل است و امیدواریم شاخص‌های حمل ونقل عمومی ارتقاء یابد.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهردار اصفهان با تأکید بر اینکه باید تکالیف حمل ونقل به درستی انجام شود، گفت: امیدواریم با عمل و کار بتوانیم در خدمت مردم باشیم.

وی ادامه داد: بخش خصوصی در  حمل و نقل جاده‌ای بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان در حوزه زیرساخت‌ها، مجتمع‌های خدمات رفاهی، شرکت های حمل ونقل و ... سرمایه گذاری کرده است و این صرفاً به این دلیل است که به مردم و بخش خصوصی اعتماد شده است.

امانی گفت: جای افتخار برای استان اصفهان است که حمل ونقل جاده‌ای در کشور متعلق به استان اصفهان است و بسیاری از اقدامات از اصفهان آغاز شده و سپس به سایر شهرها تسری یافته است.

وی از اصحاب رسانه درخواست کرد: چشم و گوش معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان باشند و پیشنهادات، انتقادات و نظرات خود را در میان بگذارند تا در انجام فعالیت ها موفق عمل کنیم.

فعالیت بیش از  ۱۴۳ انجمن شرکت‌های حمل و نقل در کشور

«حسین احمدی‌زاده»، رییس کانون کارفرمایی شرکت های حمل ونقل کالاهای کشور نیز در این مراسم اظهار کرد: «داریوش امانی»، معاون جدید حمل ونقل و ترافیک شهردار اصفهان مرد عمل، تجربه، خارج از مدیریت پشت میز نشینی و مرد بحران‌ها است.

وی افزود: وی مبتکر اصلی راه‌اندازی مجتمع‌های بین راهی کشور  است که در حال حاضر تعداد آنها  به بیش از ۱۰۰ مجتمع رسیده است.

رییس کانون کارفرمایی شرکت‌های حمل ونقل کالاهای کشور ادامه داد: همزمان با معاونت «داریوش امانی» در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور  اعتراض رانندگان خودروهای سنگین شکل آغاز شد و او با تجربیات خوب خود و مدیریتی شایسته، این بحران را مدیریت کرد.

رییس کانون کارفرمایی شرکت های حمل ونقل کالاهای کشور گفت: بیش از  ۱۴۳ انجمن شرکت‌های حمل و نقل در کشور و همین تعداد تشکل رانندگان وجود دارد که اگر  امانی ارتباط خوب با تشکل‌های حمل ونقل و رانندگان نداشت، با بحران‌های بیشتری رو به رو می‌شدیم، اما ابتکار عمل وی آرامش را برقرار و بیمه تکمیلی رانندگان را فراهم کرد.

در چهارباغ و نقش جهان راه بر ورود خودروهای دودزا بسته شد

در ادامه این مراسم «علیرضا صلواتی»، معاون سابق حمل ونقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: تا چند سال پیش کسی باور نمی‌کرد روزی در بین حجم زیادی از منتقدان، میدان نقش جهان به روی خودروها بسته شود، اما بسته شد؛ همچنین کسی جرات نداشت بگوید که چهارباغ را می‌توان از وجود خودروها نجات داد، اما غیر ممکن، ممکن شد و راه بر ورود خودروهای دودزا بسته شد.

وی گفت: اختصاص لاین ویژه به اتوبوس‌ها از دیگر اقدامات صورت گرفته بوده به طوری که در خیابان‌ها از اندیشه تا آزادی، از جمهوری اسلامی تا قدس، از خوراسگان تا میدان امام علی(ع) مسیر برای اتوبوس های تندروها باز شد.

صلواتی افزود: جلسات زیادی برای توسعه خطوط اتوبوسرانی و ناوگان اتوبوس داشتیم تا اینکه قیمت دلار افزایش یافت به دنبال آن شاهد افزایش قیمت اتوبوس بودیم با این وجود  ۳۸۸ اتوبوس جدید به چرخه حمل و نقل عمومی اضافه و بیش از ۳۰۰ اتوبوس به طور کامل بازسازی شد.

وی با اشاره به ایجاد مسیر دوچرخه در برخی خیابان های اصفهان ادامه داد: همچنین تعداد ۱۴۰ دوربین کنترل ترافیک و ثبت تخلفات، امروز به بیش از ۸۰۰ دوربین رسیده است.

کد خبر 399666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.