هدف‌گذاری شهرداری تبریز برای «هر شهروند یک درخت»

شهردار تبریز گفت: در راستای برنامه «هر شهروند یک درخت» تلاش می‌شود تا پایان شورای پنجم تعداد درختان این شهر به دو میلیون اصله برسد.

به گزارش ایمنا، ایرج شهین باهر روز گذشته (چهارشنبه) در حاشیه نهال کاری همگانی در تفرجگاه ائل باغی که با مشارکت شهرداری تبریز و اداره کل منابع طبیعی آذربایجان شرقی اجرا می‌شود، اظهار کرد: تلاش می‌کنیم با اجرای این طرح‌ها ۲۵ هزار اصله نهال در اراضی تبریز کاشته شود.

وی با بیان اینکه در روزهای اخیر آلودگی هوا اهمیت وجود درختان و فضای سبز را بیشتر نمایان کرده است، افزود: با توجه به اینکه طبق استانداردهای جهانی باید برای هر شهروند یک درخت وجود داشته باشد، در تبریز کمبود فضای سبز را به طور کامل احساس می‌کنیم.

شهردار تبریز با اشاره به نامگذاری سال ۹۹ به عنوان سال فضای سبز تبریز توسط شورای شهر، اعلام کرد: بودجه قابل توجهی برای موضوع فضای سبز در سال آینده در نظر گرفته شده است تا سرانه فضای سبز در تبریز نه بر اساس آمار و ارقام بلکه به شکلی ملموس افزایش یابد.

شهین‌باهر تاکید کرد: شهرداری تبریز نه تنها اجازه نمی‌دهد باغات تبریز به کاربری‌های دیگر تبدیل شود، بلکه در تلاش هستیم تا با احیای باغات قدیمی، این شهر را به باغ ‌شهر تبدیل کنیم.

منبع: ایرنا

کد خبر 399662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.