سالن شناور بر آب‌های چین + عکس

شهر ایوو واقع در استان چجیانگ جمهوری خلق چین، میزبان یک رقابت بین‌المللی برای طراحی سالن تئاتر عظیم ایوو (Yiwu Grand Theater) بود؛ معماران چینی با طراحی یک ساختمان شناور بر آب‌های این شهر به عنوان برنده رقابت معرفی شدند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، طراحی بی‌نظیر معماران گروه MAD همچون قایقی شناور روی آب است و بادبان‌های آن به شکل شیشه‌هایی درخشان آب‌های چجیانگ را مزین کرده ‌است. شیشه‌هایی که با دقت و ظرافت تمام به شکل خمیده در آمده است یادآور رخبام معماری بومی سنتی مختص استان چجیانگ است که نوعی ریتم پویا به وجود آورده ‌است انگار که بادبان‌ها در باد در حال حرکت است.

سالن تئاتر عظیم ایوو که از تمام اطراف قابل دسترسی است، از طریق سه پل پیاده‌ راه محصور در درختان بلند به زمین‌های اطراف متصل می‌شود. علاوه براین، یک آمفی تئاتر و میدانی بزرگ از قسمت جنوبی سالن به سمت آب امتداد یافته‌است.

بالکن‌های بزرگی که در تمام اطراف ساختمان تعبیه شده ‌است، چشم‌اندازی بسیار اعجاب‌انگیز از آب‌های پیرامون برای بازدیدکنندگان فراهم می‌آورد. سالن Yiwu Grand یک سالن تئاتر بزرگ با ظرفیت هزار و ۶۰۰ نفر، یک سالن کوچکتر با ظرفیت هزار و۲۰۰ نفر و یک تالار کنفرانس بین‌المللی دوهزار نفره را دربر خواهد گرفت.

طراحان شرکت معماری MAD به منظور به حداقل رساندن مصرف انرژی از سیستم غیرفعال خورشیدی بهره گرفته‌اند به این صورت که قسمت‌هایی از جداره پوسته خارجی را به یک سیستم مجهز کرده‌اند که نور خورشید را در خود ذخیره کند تا در زمان مناسب به فضای داخلی ساختمان منتقل شود.

علاوه براین، شیشه‌های نیمه شفاف تعبیه شده بر دیوارهای سازه نه تنها آن را در مقابل تابش شدید نور خورشید عایق می‌کند بلکه استفاده از نور طبیعی به داخل ساختمان را به حداکثر می‌رساند و در فصل زمستان اثر گلخانه‌ای خورشیدی را برای فضای داخلی فراهم می‌آورد.

این در حالی است که در فصل تابستان طراحی منحصر به فرد دیوارهای سالن تئاتر همچون یک سیستم تهویه هوا عمل می‌کند که جریان هوا در داخل و خارج از ساختمان را افزایش می‌دهد. سالن تئاتر شناور ایوو فضایی به مساحت ۴۷هزار متر مربع را به خود اختصاص خواهد داد و از دو طبقه تشکیل خواهد شد که طبقه زیرزمینی آن ۴۶ هزار و ۳۴۸ مترمربع مساحت خواهد داشت درحالی که طبقه بالایی بزرگ‌تر خواهد بود و فضایی بیش از ۴۸ هزارمتر مربع را دربر خواهدگرفت. احداث این سالن در سال ۲۰۲۰ آغاز خواهد شد که البته معماران تاریخی برای تکمیل پروژه مشخص نکرده‌اند.

کد خبر 399661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.