آنچه باید از پالتوهای زنانه بدانید

یکی از آیتم های مناسب برای پاییز و زمستان پالتو است که اهمیت زیادی در پوشش دارد. پالتوها هم خاصیت گرم کنندگی دارد و هم می توان با آنها استایلی شیک و زیبا به وجود آورد. در انتخاب پالتوی مناسب زنانه، باید نکاتی را در نظر گرفت که دقت به آنها باعث می شود پالتویی استاندارد به کمد لباس خود اضافه کنید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پالتوها برای اولین بار در جنگ جهانی اول و در سنگرها برای حفاطت از خون و گل و لای به کار رفتند. بعد از آن برند بربری تولید انبوه پالتو را آغاز کرد. سربازان و افسران بریتانیایی کت های بلند و سنگینی می پوشیدند که حرکت کردن را برایشان محدود کرده و در بعضی مواقع که خیس آب می شدند وزنی دو برابر حالت عادی پیدا می کردند. اما بربری برای نخستین بار از پارچه ضد آب برای پالتو استفاده کرد که هم سبک بود و هم حرکت کردن را آسان می کرد. در نهایت بعد از دوران جنگ، پالتوها راه خود را به پوشش روزمره پیدا کردند و جز لاینفک از استایل زمستانی و روزهای سرد شدند.

نوع پارچه 

پالتوها می توانند از جنس کشمیر باشند که هم سبک هستند و هم گرم. پارچه های پشمی نیز برای پالتو گزینه مناسبی است که مانند یک عایق، گرما را حفظ می کنند و در برابر گرد، خاک، کثیفی و ساییدگی مقاومند. در عین حال رطوبت را جذب می کنند، بدون آن که بیش از اندازه سنگین شوند.

طول پالتو

برای مناطق سردسیر، پالتوهای کوتاه مناسب نیستند اما می توان آنها را در مناطقی که زمستان سختی ندارند به کار برد. پالتوهای کوتاه برای خانم های قد کوتاه مناسب است، اما اگر قد متوسط یا بلندی دارید، می توانید به سراغ  پالتوهای بلند یا روی زانو بروید.

رنگ پالتو 

اگرچه انتخاب رنگ پالتو تا حد زیادی به سلیقه شما بستگی دارد، اما بهتر است بدانید رنگ های تیره بیشتر از رنگ های روشن گرما را جذب می کنند. رنگ هایی مثل قهوه ای، سورمه ای، مشکی و خاکستری هم گرمای بیشتری جذب می کنند و هم دیرتر کثیف می شوند.

کدام پالتو برای کدام اندام مناسب است؟

اگر اضافه وزن دارید، پالتوهای کمربند دار، تیره و یا راه راه عمودی، شما را لاغرتر و کشیده تر می سازند. هرگز برای پنهان کردن چاقی خود، از پالتوهای گشاد استفاده نکنید.

اگر قد کوتاهی دارید، پالتوهای کوتاه بهترین انتخاب برای شماست.

اگر قدبلند و لاغراندام هستید می توانید به اندام خود کمی حجم دهید و پالتوهای گشاد و کاپشن ها پرحجم به تن کنید. هیچ پالتویی برای اندام شما نامناسب نیست و مجاز به پوشیدن همه چیز هستید.

کد خبر 399658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.