۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶
شهرک قدیمی سنگاپور زنده شد

گروهی از معماران اهل سنگاپور در رقابتی که بین معماران سراسر جهان به منظور زنده کردن یکی از شهرک‌های قدیمی سنگاپور برگزار شد، فرهنگ‌سرایی چند منظوره طراحی کردند که به عنوان یک فضای اجتماعی و شهری برای ساکنان Bedok عمل می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، طراحی منحصر به فرد فرهنگ‌سرای جدید شهرک Bedok در کشور سنگاپور رقبای بین‌المللی معماران سنگاپوری را از میدان رقابت حذف کرد. حفظ اصول پایداری و بهره گیری از سیستم غیرفعال خورشیدی به منظور به حداقل رساندن مصرف انرژی در ایجاد ساختمان فرهنگی Bedok از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که آن را از سایر طرح‌ها و سازه‌های سنگاپور متمایز کرده ‌است.

فرهنگ‌سرای Bedok، که در سواحل شرقی کشور سنگاپور واقع شده ‌است، در پیروی از جنبش «بازسازی سرزمین‌های کهن» احداث شد. در سال ۲۰۰۷، جنبشی به نام «بازسازی سرزمین‌های کهن» در میان مردم سنگاپور گسترش یافت که بر اساس آن معماران و طراحان تصمیم گرفتند با همکاری مردم به مدرن کردن و بازسازی تمام محله‌های قدیمی این کشور بپردازند. درنتیجه گروهی از معماران یکی از پارک‌های قدیمی شهرک Bedok را به فرهنگ‌سرایی شگفت‌انگیز و پایدار تبدیل کردند که این مرکز علاوه بر زیبایی منحصربه فرد خود ساکنان شهرک را دور هم جمع می‌کند.

سازندگان فرهنگ‌سرای جدید Bedok پشت‌بام، بالکن‌ها و تمام طبقات آن را در گل‌ها و گیاهان سبز محصور کردند که این پوشش گیاهی زیبا، علاوه بر عایق‌بندی ساختمان، هوای پاک را برای نواحی پیرامون به ارمغان می‌آورد. استفاده از سیستم غیرفعال خورشیدی میزان مصرف انرژی در فرهنگ‌سرا را به حداقل می‌رساند. ساز و کار غیرفعال خورشیدی سیستمی است که قسمت‌هایی از جداره پوسته خارجی را تشکیل می‌دهد و به گونه‌ای طراحی شده‌ که انرژی خورشید را در خود جمع‌آوری و ذخیره می‌نماید تا در زمان مناسب به فضای داخلی ساختمان منتقل گردد.

فرهنگ‌سرای پایدار Bedok که در ژوئن ۲۰۱۷ تکمیل شد، یک ساختمان چند منظوره است که یک باشگاه ورزشی، یک مرکز فرهنگی، کتابخانه‌ای عمومی، یک مرکز تفریحی، یک مجتمع درمانی و یک فضای سبز عمومی را دربر گرفته ‌است. یک سیستم جمع‌آوری آب باران و سیستم تصفیه آب در این فرهنگ‌سرا تعبیه شده‌ است که ضمن ذخیره آب باران، آن را برای استفاده مجدد تصفیه می‌کند. ساختمان شگفت‌انگیز Bedok از سه طبقه تشکیل شده‌ که این طبقات به شکل مورب روی هم قرار گرفته ‌است و چشم‌اندازی بسیار زیبا برای منطقه به وجود آورده ‌است.

کد خبر 399653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.