با نگاه شایسته سالاری به صحنه آمده‌ایم/تحقق بودجه ۶۰ درصدی شهرداری تاکنون

شهردار اصفهان گفت: از ابتدا نه با نگاه سیاسی بلکه با نگاه شایسته سالاری که باید تمام ابزارها در خدمت مردم باشد، به صحنه آمدیم و تاکنون این مهم را اثبات کرده‌ ایم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی صبح امروز _پنجشنبه ۱۴ آذرماه ۹۸_ در آیین تکریم و معارفه معاون حمل ونقل و ترافیک شهردار اصفهان اظهار کرد: حوزه شهرداری دو وظیفه برعهده دارد؛ یکی وظیفه‌ای که به عنوان مجموعه فعالیت‌ها، پیدا و آشکار است که خدمات عمومی برای رفع نیازهای همگانی است.

وی افزود: از زمانی که دولت‌های مدرن پا به عرصه حیات گذاشتند، بسیاری از نیازهای شخصی به نیازهای همگانی تبدیل و باعث شد دولت‌ها وظیفه سنگین‌تری برعهده بگیرند، دولت‌ها یا در انجام خدمات عمومی مباشرتاً عمل می‌کنند یا به هدایت دولت‌ها دستگاه‌های دیگری این خدمات را ارائه می‌دهند.

شهردار اصفهان تأکید کرد: شهرداری جزء موسسات عمومی غیردولتی است در حالیکه افکار عمومی، شهرداری را دستگاهی دولتی می‌شناسند؛ شهرداری در خدمات عمومی نقش مباشر را دارد و در بعضی خدمات تحت هدایت حکومت وظیفه خود را انجام می‌دهد، اما وظیفه مهم‌تر و ضروری‌تر که فلسفه وجودی دولت‌های مدرن است استقرار نظم عمومی بوده که ملازمه با تداوم هر دولتی دارد.

وی تصریح کرد: نظم عمومی وظیفه‌ای نیست که تنها پلیس انتظامی انجام دهد زیرا بخشی از نظم عمومی مرتبط با حوزه‌های خدماتی در شهر است و شهرداری باید به موقع و درست خدمات مربوط به خود را ارائه دهد و این خدمات که اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از اخلال در نظم عمومی است باید دقیق و درست انجام شود.

نوروزی تأکید کرد: از ابتدای فعالیت معتقد بودیم که باید نقش مشارکت مردم را جدی بگیریم و زمینه لازم را فراهم کنیم تا مردم در تمام عرصه ها مشارکت داشته باشند و نقش تصدی گری دولت و شهرداری باید کمتر و نقش دستگاه‌های خصوصی پررنگ و پیمانکاران تکریم شوند.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاران باید متولی اصلی سرمایه گذاری و زیرساخت‌ها شوند، افزود: مردم باید بتوانند در تمام عرصه‌ها نقش موثری داشته باشند و محیط اجتماعی باید در اختیار مردم قرار گیرد.

شهردار اصفهان با تأکید براینکه مردم باید محور اصلی امور باشند، افزود: همه مدیران این سیاست را دنبال کرده و از این پس نیز باید قوی تر دنبال کنند.

وی خاطرنشان کرد: معتقدیم باید حضور مردم در زمینه‌های مختلف افزایش یابد و مدیران در ابعاد انسانی فعالیت‌ها را گسترش دهند.

نوروزی با بیان اینکه یکی از شاخص‌های مدیر موفق و توسعه یافته، میزان مشارکت مردم در عرصه‌های مختلف اجتماعی است، تصریح کرد: حضور مردم و ارتباط با مدیریت شهری بسیار حائز اهمیت است و در ارتباط با مجموعه حاکمیت یکی از ارکان اصلی و بنیان‌های غیرقابل انکار به شمار می رود؛ حکومت هایی که مدعی دموکراسی هستند باید به این موارد توجه کنند.

تصمیم سازی‌ها با مشارکت مردم انجام شود

وی ادامه داد: اگر می خواهیم کیفیت زندگی مردم بهبود یافته و رضایت آنها جلب شود، باید تصمیم سازی‌ها با مشارکت مردم انجام شود و دایره قدرت مدیریت شهری در حوزه‌های قابل واگذاری به پیمانکاران و سرمایه گذاران توسعه پیدا کند.

شهردار اصفهان با بیان اینکه معاون سابق حمل ونقل و ترافیک به خوبی توانسته عملکرد خود را به اطلاع عموم برساند، گفت: علیرضا صلواتی مدیری علاقه مند به انجام فعالیت‌ها بوده و انتظار می‌رود تیم همراه کننده وی همچون گذشته با مدیریت جدید حمل ونقل همکاری خوبی داشته باشند.

وی تأکید کرد: از ابتدا نه با نگاه سیاسی بلکه با نگاه شایسته سالاری که باید تمام ابزارها در خدمت مردم باشد، به صحنه آمدیم و تاکنون این مهم را اثبات کرده‌ایم؛ اگر کسانی غیر از این برداشت کرده باشند یا منصف نیستند یا بی‌اطلاع هستند.

نوروزی ادامه داد: مهم نیست کسی برای مدتی معاون و بعد در بخش دیگری خدمت کند، مهم انجام وظایف در هر بخش است.

وی با اشاره به انتخاب «داریوش امانی» معاون جدید حمل ونقل و ترافیک شهردار اصفهان، اظهار کرد: می خواستیم در این معاونت فردی را داشته باشیم که در حوزه ملی بخشی از امور شهری را پیگیری کند از این رو با وزیر راه و شهرسازی مذاکراتی انجام داده و پیشنهاد خود را مطرح کردند که خوشبختانه مورد موافقت قرار گرفت.

وی ادامه داد: امانی در سه استان کشور مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای بوده و در حال حاضر نیز به عنوان رییس ستاد مدیریت سوخت کشور در یک جایگاه ملی قرار داشت، اما خوشبختانه دعوت شهرداری اصفهان را پذیرفت.

تحریم‌ها فشارهای سنگینی به شهرداری وارد کرده است

شهردار اصفهان ادامه داد: از معاون جدید حمل و نقل انتظارات زیادی داریم که از جمله آنها اموری همچون خرید اتوبوس به عنوان سخت‌ترین کار است، زیرا شاید کسانی که روزی فروشنده اتوبوس بودند و برای فروش آن در صف می ایستادند امروز به دلیل شرایط تحریم توان تولید حتی یک اتوبوس را ندارند مگر اینکه شرکت بتواند با تدابیر مناسب اقدام به تولید اتوبوس کند.

نوروزی با اشاره به بودجه اصفهان گفت: در حال حاضر ۶۰ درصد بودجه چهار هزار و ۱۰۰ میلیارد تومانی شهرداری در سال جاری محقق شده و این اتفاق خوشایند در یک شرایط سخت رخ داده است، زیرا تحریم‌ها آثار شدید و فشارهای سنگین خود را به مجموعه مدیریت‌های شهری در کشور وارد کرده است.

وی با اشاره به افزایش ۳۷ درصدی بودجه شهرداری اصفهان در سال جاری اظهار کرد: در سال جاری درصد جذب بودجه نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، قول داده بودیم تحقق آن را به صدرصد برسانیم، اما فشارها و مشکلات ناشی از تحریم‌ها و اتفاقات اخیر باعث شد هشت درصد بودجه را از دست بدهیم و امیدواریم تا پایان سال به عدد ۱۰۰ برسیم.

شهردار اصفهان با بیان اینکه ناآرامی‌های اخیر ۳۰۲ میلیارد و ۷۹۰ میلیون تومان به حوزه مدیریت شهری اصفهان خسارت وارد کرد، گفت: ۲۸ دستگاه اتوبوس در آتش سوخت که برای خرید هرکدام یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است.

وی با بیان اینکه در ناآرامی‌های گذشته بیش از ۷۰ اتوبوس آسیب دید و به پنج ایستگاه مترو به شدت خسارت وارد شد، افزود: تعداد زیادی از زیر ساخت‌های ترافیکی شهر آسیب دید، اما اراده کردیم تا به این مشکلات غلبه کنیم از این رو از تمام افرادی که در اتفاقات اخیر جانانه ایستادند و ظرف چند ساعت شهر را به حالت اول بازگرداندند، قدردانی می‌کنیم.

نوروزی تأکید کرد: امیدوارم دوربین‌ها به خوبی مستندسازی کرده باشند که کارگران و مدیران شهری در حوزه‌های مختلف چه جانفشانی‌ها کردند تا لحظه ای خدمت رسانی مستمر به شهروندان با تأخیر مواجه نشوند و البته کسی باور نمی‌کرد دامنه وسیع تخریب‌ها در دو شب به حالت اولیه بازگردد، با اراده ایستادیم تا شاهد تحقق همه برنامه‌های شهرداری باشیم.

حرکت موتور محرکه ۴۳۳ پروژه‌ در شهر

وی با اشاره به پیشرفت پروژه‌های عمرانی در شهر گفت: خوشبختانه پروژه نصف جهان در حال حاضر ۳۸ درصد پیشرفت دارد و پل آفتاب که قرار بود ظرف ۱۸ ماه ساخته شود سه روز قبل از ۱۰ ماه پایان یافت و تا پایان سال نیز مسیر جاده فرزانگان را افتتاح خواهیم کرد تا پل آفتاب نیز مورد بهره برداری قرار گیرد.

شهردار اصفهان از پیشرفت ۷۸ درصدی پروژه سالن اجلاس خبرداد و گفت: امسال سه برابر سال گذشته در پروژه اجلاس قرارداد منعقد شده که امیدواریم شاهد بهره برداری این پروژه عظیم باشیم.

وی با بیان اینکه در سال جاری در حوزه عمرانی سه و نیم برابر هزینه سال گذشته اعتبار صرف شده است، تصریح کرد: ۶۸۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه می‌کنیم و ۴۳۳ پروژه فعال و رو به اتمام در شهر داریم و موتور محرکه پروژه‌ها با تمام وجود در حال حرکت است.

نوروزی تأکید کرد: از ابتدا اعلام کردیم با تمام وجود در خدمت مردم هستیم و هیچ هدفی جزء خدمت رسانی به تک تک شهروندان نداریم و همه باید در این راستا به طور جدی همکاری کنند.

وی اظهار امیدواری کرد: همانطور که همه مدیران از ابتدا تاکنون مجموعه مدیریت شهری را همراهی کردند تا در برنامه‌ها، طرح‌ها و لوایح موفق شود و اکنون رو به جلو حرکت کند بازهم همکاری‌ها باید مستدام باشد تا شاهد ارتقاء سطح کیفی خدمات برای شهروندان باشیم.

شهردار اصفهان گفت: یکی از موفقیت های این دوره مدیریت شهری اصفهان همدلی و همراهی با اعضاء شورای شهر و حمایت شورای شهر از شهرداری بوده است.

کد خبر 399652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.