کشاورزان قادر به پرداخت اقساط خود نیستند

نماینده اصفهان در شورای عالی استان‌ها گفت: وزرات جهاد کشاورزی هیچ برنامه‌ای برای کشاورزان ندارد و  این قشر زحمتکش تنها برای پرداخت اقساط وام‌های خود کار می‌کنند در حالیکه دیگر حتی قادر به پرداخت این اقساط هم نیستند و دولت هم اقدام عملی در این خصوص نداشته است.

عباس محمدصالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: چندین سال متوالی است پروژه اتصال راه‌آهن استان اصفهان به استان‌های مرکزی، لرستان و خوزستان در دستور کار دولت و مجلس قرار دارد.

وی با بیان اینکه این پروژه ردیف بودجه ملی هم دارد، افزود: به دلیل عدم تخصیص اعتبار هیچ گونه اقدام عملی در مورد آن انجام نشده است و با توجه به صنعتی بودن استان‌های ذکر شده حمل ونقل مواد اولیه و مصنوعات فلزی در آن‌ها با خودروهای سنگین و کشنده انجام می‌شود همچنین مسیر زائران عتبات عالیات در ایام اربعین از راه ترانزیت اصفهان به خوزستان است لذا توجه ویژه به تسریع در این پروژه ریلی لازم است.

نماینده اصفهان در شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: این استان‌ها عمدتا صنعتی و میزان بالای گردشگری کشور را دارا هستند اما ارتباط ریلی ندارند و تمام حمل کالا و سفرها در آنها از طریق جاده‌ای انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه بهتر است بودجه این پروژه سریع‌تر اختصاص یابد، گفت: بسیاری از رودهای مهم کشور همچون دز، کارون و زاینده‌رود از ارتفاعات غربی استان اصفهان سرچشمه می‌گیرد و بسیاری از این آب‌های روان به سمت خوزستان جاری می‌شود و باید مدیریت آب‌ها به نحوی باشد که مانند سال گذشته در سیل هدر نرود.

کشاورزان حتی قادر به پرداخت اقساط وام‌های خود نیستند

محمدصالحی با تاکید بر لزوم مدیریت یکپارچه بر آب‌های استان‌ها، تصریح کرد: در بسیاری از شهرستان‌های استان اصفهان آب شرب نیتراته شده است اما به دلیل نبود مدیریت آب‌ها توسط وزارت نیرو، هدررفت منابع آبی را در سیل گذشته شاهد بودیم که این امر ضرورت تقسیم عادلانه آب را بیشتر می‌کند.

وی با انتقاد از وزارت جهاد کشاورزی گفت: این دستگاه هیچ گونه مطالعه‌ای در مورد مدیریت کشت و عرضه محصولات کشاورزان ندارد و یک روز سیب زمینی را باید بالای ۱۰ هزار تومان بخریم در حالی که دلال محصول کشاورز را با کیلویی ۵۰۰ تومان می‌خرد.

نماینده فریدن در شورای استان اصفهان گفت: این باعث تاسف است که وزرات جهاد کشاورزی با داشتن ۱۰۰ هزار نیرو که به ازای هر ساعت دو و نیم میلیارد بودجه می‌گیرد هیچ برنامه‌ای برای کشاورزان ندارد و  این قشر زحمتکش تنها برای پرداخت اقساط وام‌های خود کار می‌کنند در حالیکه دیگر حتی قادر به پرداخت این اقساط هم نیستند و با وجود هزینه‌های سرسام‌آور کشاورزی، دولت هم اقدام عملی برای این موضوعات نداشته است.

کد خبر 399645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.