شهرهای استان کرمان نیاز به تقویت ایستگاه‌های آتش‌نشانی دارد

رئیس شورای اسلامی شهر کرمان گفت: از مسئولان سازمان شهرداری ها و دهیاری‌های کشور درخواست تقویت ایستگاه‌های آتش نشانی در شهرستان های استان را داریم زیرا در کرمان و شهرستان‌ها در این بخش کمبود داریم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد فرشاد صبح امروز (پنجشنبه) در همایش شهرداران، رؤسا و اعضای شوراهای شهر استان کرمان با اشاره به اینکه قانون شوراها علی رغم اینکه چند بار تغییر کرده، اما نواقص و مشکلات زیادی دارد افزود: شهرداران در سیستم شورایی و اجرایی به نوعی مظلوم واقع شده اند که از یک سو باید به مردم پاسخگو بوده، از یک سو باید به شورا و همچنین به دستگاه های اجرایی و نظارتی پاسخ بدهند.

وی افزود: در کرمان هماهنگی لازم بین شورای شهر و شهردار وجود دارد و شورای شهر کرمان از عملکرد شهردار کنونی راضی است.

رئیس شورای اسلامی شهر کرمان با اشاره به وجود دستگاه‌های متعدد نظارتی بیان کرد: نظارت خوب است اما وقتی متعدد شود و هر دستگاهی بخواهد با قانون خود رسیدگی کند، دست و پای شهردار و همکارانش بسته می‌شود که این موارد در قانون مغفول شده است.

وی با بیان اینکه شان نظارتی برای شورا دیده شده اما ابزار آن وجود ندارد، گفت: شورای عالی استان ها در تدارک اصلاح تدریجی قانون شوراها است تا شورا برای نظارت در حین هزینه کرد بودجه بتواند بر اعتبارات و درآمدهای محلی نظارت داشته باشد.

فرشاد افزود: باید خلاءهای قانونی را با تعامل بیشتر شورا و شهرداری و از سوی دیگر تعامل این دو نهاد با دستگاه های نظارتی، وزارت کشور و استانداری جبران کرده و امیدواریم قانون شوراها به بلوغ رسیده و مشکلات شهروندان را رفع کند.

وی خاطرنشان کرد: از مسئولان سازمان شهرداری ها و دهیاری‌های کشور درخواست تقویت ایستگاه‌های آتش نشانی در شهرستان های استان را داریم زیرا در کرمان و شهرستان‌ها در این بخش کمبود داریم.

کد خبر 399633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.