"خط پر رنگ اصفهان" به ایستگاه پایانی رسید

مدیر مجموعه تخت فولاد گفت: رویداد کروکی و اسکیس "خط پر رنگ اصفهان" با هدف ارتباط هنرمندان با مجموعه تخت فولاد برگزار و ۴۰ اثر برگزیده آن به نمایش درآمدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در میانه آبان ماه سال جاری مجموعه تخت فولاد اصفهان میزبان رویدادی تازه و نو به نام "خط پر رنگ اصفهان" بود. در دو روز برگزاری دانشجویان و هنرمندان مختلف در پنج محور تخت فولاد گردهم جمع شدند تا تبلور معماری این مجموعه را در هنر کروکی و اسکیس به رخ بکشند. اکنون و پس از گذشت کمتر از یک ماه برگزیدگان این رویداد، در مراسم اختتامیه که ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه امروز _پنجشنه ۱۴ آذرماه_ در کتابخانه مرکزی اصفهان برگزار خواهد شد، معرفی می شوند.

مدیر مجموعه تخت فولاد درباره رویداد "خط پر رنگ اصفهان" به خبرنگار ایمنا گفت: در طول برگزاری این رویداد ۱۲۸ اثر خلق شد و با تصمیم داوران ۱۰ اثر به عنوان آثار برگزیده انتخاب شدند. در برگزاری این رویداد قصد داشتیم که طبقه هنرمندان و فعالان در عرصه گرافیک و معماری را با تخت فولاد آشنا کنیم. حتی داوران مسابقه نیز اذعان داشتند که تا کنون تخت فولاد را به این شکل ندیده‌ و نشناختند.

سید علی معرک نژاد با اشاره به دیگر اهداف این رویداد، اظهار کرد: ارتباط با نهادهای دانشگاهی دیگر هدفی بود که در برگزاری این رویداد مدنظر قرار داشتیم. به واسطه این برنامه با هفت دانشگاه اصفهان وارد مذاکره شدیم و اکثر افرادی که شرکت کردند نیز دانشجو بودند. این برنامه منجر به ارتباط موثر و دو سویه دانشگاه‌های اصفهان با مجموعه تخت فولاد شد.

وی آخرین هدف "خط پر رنگ اصفهان" را ثبت تخت فولاد در تاریخ عنوان و خاطرنشان کرد: کروکی کشیدن و اسکیس زدن علاوه بر خلق یک اثر هنری، مجموعه و بنا را در تاریخ ثبت خواهد کرد و تبدیل به منبع پژوهشی برای آیندگان خواهد شد. بسیاری از اتفاقاتی در سطح شهر با استناد به کروکی‌ها، اسکیس‌ها و طرح‌های سال‌های گذشته رخ می‌دهد. در تخت فولاد تا کنون اسکیس و یا کروکی کشیده نشده بود.

مدیر مجموعه تخت فولاد در ادامه خبر از تدوین کتاب کروکی تخت فولاد داد و تاکید کرد: کتاب کروکی تخت فولاد نیز به عنوان یک اثر هنری منحصر به فرد تولید شده که در آینده نزدیک منتشر می‌شود که این کتاب قطعا بسیار مفید خواهد بود.

معرک‌نژد درباره گالری آثار برگزیده توضیح داد: علاوه بر ۱۰ اثر برگزیده که از آن‌ها تقدیر خواهد شد، ۴۰ اثر دیگر نیز برای برپایی گالری انتخاب و در گالری شماره دو کتابخانه مرکزی به نمایش درآمدند. این گالری در کنار مراسم اختتامیه افتتاح خواهد شد.

وی درباره برنامه‌های آینده این رویداد گفت: پوستر برنامه "آثار کروکی از معماری آرامگاهی در سطح شهر" نیز در مراسم اختتامیه خط پر رنگ اصفهان رونمایی خواهد شد. قصد داریم تا این مسابقه را در دیگر بناهای آرامگاهی شهر و محورهای دیگر تخت فولاد برگزار کنیم.

کد خبر 399632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.