شورای حل اختلاف اقتصادی در اصفهان راه اندازی می شود

رئیس قوه قضائیه گفت: شورای حل اختلاف اقتصادی در اصفهان به منظور حل اختلاف فعالان اقتصادی و کار آفرینان در اصفهان راه اندازی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز (پنجشنبه) در دیدار با فعالان اقتصادی، کارآفرینان و صنعتگران استان اصفهان با بیان اینکه فعالان اقتصادی در مقاوم سازی اقتصاد کشور در مقابل تکانه های دشمن بسیار تاثیرگذار هستند، اظهار کرد: توطئه دشمن برای از رونق انداختن تولید کشور و نا امیدی در جامعه با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و همت صنعتگران خنثی خواهد شد.

وی با بیان اینکه اگر همه مسئولان و فعالان عرصه اقتصادی فرمایشات رهبر معظم انقلاب را در دستور کار قرار دهند، همه مشکلات تمام می شود، ادامه داد: دولتمردان باید شرایط را برای صنعتگران تسهیل کنند، در جنگ اقتصادی صنعتگران فرماندهانی هستند که باید با متناسب سازی مقررات برای فعالیت به آنها کمک کرد.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه همه موانع عرصه تولید باید برداشته بود، افزود: شورای گفت و گو باید با حضور همه فعالان عرصه اقتصادی تشکیل شود و مصوبات آن برای همه بخش ها قابلیت اجرایی داشته باشد.

بهترین کمک کننده به فعالان اقتصادی، خودشان هستند

وی با بیان اینکه بهترین کمک کننده به فعالان اقتصادی، خودشان هستند، ادامه داد: فعالیت اقتصادی نیازمند امنیت است، تولید کننده هیچ اخلالی را بر نمی‌تابد و فعالان اقتصادی اولین برخورد کنندگان با اخلال هستند.

رئیسی با بیان اینکه هیچ مولد و فعال اقتصادی آمادگی برای رشوه دادن ندارد، اضافه کرد: بروکراسی اداری تولید کننده را مجبور به دادن رشوه می‌کند، باید راه ها تسهیل شود و از مهم ترین اقدامات مورد توجه در شوراهای اقتصادی باید تسهیل مشکلات باشد.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه از مدیر جسور و شجاع که در وضعیت تحریم از تولید حمایت می‌کند، حمایت جدی خواهیم کرد، افزود: تلاش ما برای رونق تولید است، هر کس باید مطابق با ماموریت خود عمل کند تا دشمن نا امید شود.

شنیدن حرف متخصص خلاف استقلال قاضی نیست

وی با بیان اینکه شنیدن حرف متخصص خلاف استقلال قاضی نیست، ادامه داد: باید قضات در هر زمینه‌ای از افراد متخصص کمک بگیرند تا بتوانند تخصصی‌تر و عادلانه تر رای را صادر کند.

رئیس قوع قضائیه با بیان اینکه آرا و نظرات مبتنی به نظرات کارشناسی باید مورد توجه باشد، ادامه داد: کمیته‌های تخصصی دانش بنیان و بخش‌های تخصصی صنعت می‌تواند کمکی باشد برای اینکه آرا و تصمیمات مبتنی بر تخصص باشد.

وی با بیان اینکه برخی ترک فعل‌ها خسارتی بیشتر از فعل دارد، اضافه کرد: این امر قابل پیگیری و تعقیب است، کشور در این زمینه خسارت دیده است و این روند را ادامه  نمی‌دهیم.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه راه‌اندازی شورای حل اختلاف اقتصادی می‌تواند مشکلات را برطرف کند، ادامه داد: این شورا باید هر چه زودتر در استان اصفهان تشکیل شود و با استفاده از اختیارات قانونی مشکلات را حل و از ورود بیشتر پرونده‌ها به دادگاه‌ها جلوگیری شود.

شعب رسیدگی به پرونده های اقتصادی اصفهان افزایش می باید

وی ادامه داد: همچنین شعب رسیدگی به پرونده های اقتصادی در اصفهان افزایش خواهد یافت، گفت: این امر نیازمند تامین قضات است که مورد توجه خواهد بود.

رئیسی با بیان اینکه باید با قاچاق سازمان یافته کالا برخورد شود، اضافه کرد: باید سامانه‌هایی در این زمینه تعریف شود، قوه قضائیه نیز خود را موظف به برخورد جدی در این زمینه می‌داند.

وی لزوم افزایش کیفیت تولیدات را نیز از موضوعات اساسی دانست و گفت: واردات به تولید ضربه می‌زند و برای رونق تولید باید اول از واردات جلوگیری و دوم افزایش کیفیت تولیدات را داشته باشیم.

کد خبر 399628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.