ستاد ویژه تدابیر اقتصادی در اصفهان راه‌اندازی شود

استاندار اصفهان گفت: چنانچه ستاد ویژه تدابیر اقتصادی به صورت پایلوت در استان اصفهان تشکیل و اختیارات ویژه‌ای به آن داده شود با تعیین قاضی ویژه می‌توان برخی مشکلات را برطرف کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس رضایی صبح امروز _پنجشنبه_ در مراسم دیدار فعالان اقتصادی، کارآفرینان و صنعتگران استان اصفهان با رئیس قوه قضائیه با بیان این که تشکیل کارگروه ویژه رسیدگی به مشکلات حوضه آبریز زاینده رود یکی از مهم ترین دستاوردهای سفر رئیس قوه قضائیه به استان اصفهان تاکنون بوده است، اظهار کرد: استان اصفهان با داشتن ۸۶۰۰ واحد صنعتی و صنایع معدنی ۱۱ درصد از صنایع کشور را تشکیل می‌دهد و سرمایه گذاری بخش صنعت این استان ۲۶  هزار میلیارد تومان است و ۲۶۱ هزار نفر در این صنایع شاغل هستند.

استاندار اصفهان با بیان اینکه فولاد و محصولات فولادی، فرش، نساجی و پوشاک، محصولات شیمیایی، سیمان، سنگ و آجر از جمله صنایع استان اصفهان است، ادامه داد: هشت درصد برق و ۲۶ درصد از فرآورده‌های نفتی کشور نیز در استان اصفهان تولید می‌شود.

وی گفت: ۶۸ درصد فولاد کشور در اصفهان تولید می شود و در حوزه تولید لوازم خانگی نیز رتبه اول را داریم.

رضایی با بیان اینکه ۲۸ شهرک صنعتی در استان اصفهان وجود دارد، ادامه داد: بازدیدهایی را از این شهرک‌ها برای حل مشکلات داشته‌ایم و به خوبی معضلات را احصا کرده‌ایم.

قوانین صنایع با نیاز امروز همخوانی ندارد

وی با بیان اینکه قوانین و ضوابطی که برای صنایع تعریف شده برای نیاز امروز و شرایط اقتصادی کنونی همخوانی ندارد، گفت: ضروری است که تفاوت معینی را بین فعالان اقتصادی و اخلالگران اقتصادی قائل شویم تا بتوان چرخ صنعت را به خوبی به چرخش درآورد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه هماهنگی کامل با مجموعه دستگاه قضایی در استان اصفهان وجود دارد، اضافه کرد: به نظر می‌رسد راه‌اندازی هیئت‌های منصفه اقتصادی می تواند برای حل مسائل فعالان اقتصادی کمک کننده باشد.

مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید جدی گرفته نمی‌شود

وی با بیان اینکه مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید جدی گرفته نمی‌شود، ادامه داد: درست است که برخی مصوبات با قوانین جاری مغایرت دارد اما می‌توان این مشکلات را برطرف کرد.

رضایی با بیان این که راه حل مشکلات مزمن اقتصادی در استان اصفهان طرح مسائل در جلسه سران سه قوه است، ادامه داد: می‌توان با این روش مشکلات حل نشدنی را احصا و حل و فصل کرد.

وی ضرورت هماهنگی دستگاه‌های نظارتی با دستگاه‌های اجرایی را برای حل مشکلات یادآورد شد و ادامه داد: برای مثال در این زمینه می‌توان دست بانک‌ها را برای ارائه تسهیلات بازتر گذاشت تا متناسب با شرایط روز بتوان مشکلات را برطرف کرد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه برخی صنایع استان اصفهان دارای مشکلات ویژه هستند، ادامه داد: چنانچه ستاد ویژه تدابیر اقتصادی به صورت پایلوت در استان اصفهان تشکیل و اختیارات ویژه‌ای به آن ارایه شود با تعیین قاضی ویژه می‌توان برخی مشکلات در این زمینه را برطرف کرد.

کد خبر 399618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.