فروش قبر طبق دفترچه عوارض صورت می‌گیرد

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرمانشاه گفت: قیمت قبر در کرمانشاه بر اساس دفترچه عوارض سالیانه تعیین می شود.

سیداحسان احسانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص فروش قبر توسط سازمان آرامستان‌های شهرداری کرمانشاه اظهار کرد: بر اساس وظایف شورای شهر هر ساله دفترچه عوارض شهرداری مصوب می‌شود و بر اساس همین قانون قیمت قبور در دفترچه عوارض شهرداری مصوب شده است.

وی با بیان اینکه پس از تایید هیئت تطبیق مصوبات در فرمانداری برای سازمان‌های شهرداری لازم الاجرا می‌شود، افزود: قیمت قبر نسبت به کلانشهرهای همتراز کرمانشاه به نسبت ارزان‌تر است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرمانشاه در خصوص قیمت قبور آرامستان‌ کرمانشاه، تصریح کرد: سال گذشته با توجه به میزان بالای درخواست برای دفن در قبرستان قدیمی کرمانشاه، تصمیم بر آن شد که قیمت قبور در قبرستان جدید (بهشت زهرا) پایین‌تر از حد معمول باشد تا مردم به دفن اموات خویش در آن تشویق شوند.

با ارائه اسناد به قوه قضاییه موضوع گرانی قبور را رفع می‌کنیم

سالار احمدزاده رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرمانشاه در همین خصوص به خبرنگار ایمنا، گفت: زبان شورای شهر با شهرداری، زبان مصوبه است و هر مصوبه‌ای در شورای شهر تصویب شود در کمیته تطبیق مصوبات فرمانداری کرمانشاه برای تمامی سازمان های وابسته به شهرداری لازم الاجرا است.

وی در خصوص تعیین قیمت قبر در کرمانشاه، افزود: قیمت آن بر اساس مصوبه شورای شهر در دفترچه عوارض سالانه شهرداری تعیین می‌شود و هیچ سازمان دیگری حق تصمیم‌گیری برای این موضوع را ندارد.

وی در خصوص مصاحبه مدیرکل سازمان تعزیرات حکومتی در خصوص قیمت قبور در کرمانشاه، گفت: مصاحبه انجام شده در خصوص گرانی قیمت قبر به نوعی تشویش اذهان عمومی بوده است و در واقع مصوبات شورا و رای مردم نادیده گرفته شده، چرا که اعضای شورای شهر در مصوبه دفترچه عوارض قیمت قبور را هر ساله بر همین اساس تعیین می‌کنند.

وی تصریح کرد: شورای اسلامی شهر در این خصوص با اسناد و مدارک خود به قوه قضاییه در تهران مراجعه می‌کند تا شائبه گرانی قیمت قبر در کرمانشاه رفع شود.

کد خبر 399610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.