ضعف شیراز در داشتن تندیس‌های فاخر شهری

شهردار شیراز گفت: هدف از برگزاری نخستین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه سازی شیراز ساخت آثار و المان های فاخر برای نصب در معابر و اماکن عمومی شیراز است.

به گزارش ایمنا، حیدر اسکندرپوردر نخستین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی شیراز گفت: این سمپوزیوم به صورت سالانه برپا خواهد شد و آثار برگزیده در سطح شهر نصب می‌شوند.

شهردار شیراز گفت: شهری با پیشینه تاریخی شیراز باید دارای نمادهای فاخر و تندیس‌هایی باشد که با فرهنگ، تاریخ و سابقه آن همخوانی داشته باشد در حالی که اکنون از آن بی‌بهره است.

وی اضافه کرد: در شماری از شهرهای اروپایی که پیشنیه تاریخی آن‌ها تقریبا معادل کلانشهر شیراز است، تندیس‌های فاخری به چشم می‌خورد که تاریخ و قدمت شهر را معرفی می‌کنند، در صورتی که از این حیث ضعف بسیاری در شیراز وجود دارد و این موضوع با نگریستن به فضای شهری شیراز به خوبی قابل مشاهده است.

اسکندرپور تصریح کرد: محدودیت‌های شهرداری و ضعف در تولید آثار شاخص باعث شده که در شیراز آثار و مجسمه‌های فاخر کمتر وجود داشته باشد.

شهردار شیراز ادامه داد: این شهر داشته‌های فرهنگی غنی دارد که اغلب متعلق به گذشته است و در سالیان اخیر کمتر تلاشی برای افزایش ثروت فرهنگی شیراز انجام شده است؛ امیدوارم نتیجه این سمپوزیوم آثاری باشد که از آن‌ها به عنوان داشته‌های فرهنگی شیراز نام ببریم و از گردشگران برای بازدید از آن‌ها دعوت کنیم.

کد خبر 399600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.