تردد ۱۹۰ هزار تاکسی فرسوده در کشور

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور گفت: در حال حاضر ۱۷۰ هزار تاکسی فرسوده داریم که تا پایان سال این رقم به ۱۹۰ هزار دستگاه در کل کشور می‌رسد و باید چاره‌ای بیندیشیم تا این انباشت فرسودگی کاهش پیدا کند.

به گزارش ایمنا، مرتضی ضامنی با اشاره به انباشت ۱۹۰ هزار تاکسی تا پایان سال اظهار کرد: در سه سال گذشته توانستیم ۷۰ هزار خودرو فرسوده را از رده خارج کنیم که به لحاظ آماری عدد خوبی است، اما از لحاظ فرسودگی، انباشت بالایی داریم که در حال حاضر بالغ بر ۱۷۰ هزار خودرو می‌شود.

وی گفت: در حال حاضر وضع نوسازی تاکسی‌های فرسوده وضع مناسبی نیست، ما دو ماه گذشته می‌گفتیم ۱۵۰ هزار تاکسی فرسوده داریم ولی حالا باید بگوئیم ۱۷۰ هزار تاکسی فرسوده داریم که تا پایان سال این رقم به ۱۹۰ هزار دستگاه در کل کشور می‌رسد و باید چاره‌ای بیاندیشیم تا این انباشت فرسودگی کاهش پیدا کند.

وی افزود: تفاهم نامه نوسازی ۱۰ هزار دستگاه تاکسی با شرکت ایران خودرو داریم که تا حال در حدود یک‌هزار دستگاه آن را تحویل و قول داده‌اند تا پایان سال تعداد دیگری از این ناوگان را تحویل بدهند.

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور ادامه داد: طبق برنامه‌ای که به ما در حوزه تولید داده‌اند اعلام کردند که در سال آینده می‌توانند عدد بیشتری را تأمین نمایند و ما امیدواریم این اتفاق صورت بگیرد، اما صرفاً با اتکا به این روش ما نمی‌توانیم فرسودگی را کاهش دهیم.

ضامنی با اشاره به ورود بخش خصوصی به این حوزه گفت: ورود بخش خصوصی در حوزه حمل و نقل عمومی بخصوص تاکسیرانی یکی دیگر از راهکارهای کاهش انباشت فرسودگی است و می‌تواند کمک نماید تا قسمتی فرسودگی را نوسازی نمائیم و اتحادیه تاکسیرانی‌ از سرمایه‌گذاران در این حوزه استقبال می‌نماید.

وی خاطرنشان کرد: باید فراموش نکنیم که فرآیند نوسازی یک موضوع تک سازمانی نیست و سازمان‌های مختلفی درگیر هستند و یک عزم ملی می‌خواهد تا همه دستگاه‌ها کمک نمایند و بتوانیم انباشت فرسودگی را کاهش دهیم.

کد خبر 399599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.