افزایش گونه‌های گیاهی فضای سبز بیرجند

رییس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری بیرجند گفت: کاشت درختان سرو و کاج منتفی شده و فضای سبزشهر بیرجند از حالت یکنواختی بیرون خواهد آمد.

به گزارش ایمنا، امیر ابراهیم‌زاده اظهار کرد: از نظر درخت، گونه قالب فضای سبز شهر بیرجند، درختان سوزنی برگ مثل کاج و سرو است که چهره یکنواختی به شهر داده است.

وی افزود: با هدف ایجاد تنوع و شادابی فضای سبز شهر بیرجند در فصل‌های مختلف سال، کاشت درختان سرو و کاج منتفی و کاشت گونه‌های خزان‌پذیر و گونه‌هایی که رنگ‌های متنوع دارند در برنامه قرار می‌گیرد.

رییس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری بیرجند با بیان اینکه درختکاری توسط پرسنل فضای سبز شهرداری همه ساله انجام می‌شود، عنوان کرد: امسال با تاکید شهردار و اعضای شورای اسلامی شهرکاشت این درختان در دو مرحله آذر و اسفندماه انجام خواهد شد.

ابراهیم‌زاده تصریح کرد: در نخستین مرحله پنج هزار اصله درخت از گونه‌های پهن برگ و خزان‌پذیر در آذرماه امسال و قبل از شروع سرمای شدید هوا کاشته خواهد شد.

وی ادامه داد: گونه‌هایی مانند زیتون تلخ، اقاقیای پیوندی و معمولی، داغداغان، انواع توت و بعضی گونه‌های مثمر مثل بادام و عناب نیز را در برنامه کاشت امسال قرار خواهیم داد.

رییس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری بیرجند با اشاره به مکان کاشت این درختان خاطرنشان کرد: این درختان در معابر اصلی شهر مانند خیابان ارتش، غفاری، پاسداران، معلم، مطهری و خیابان‌هایی که دارای درخت قدیمی است، اما احتمال می‌رود به دلیل حمله آفات و یا کهولت سن از بین بروند کاشته خواهند شد.

ابراهیم‌زاده اضافه کرد: بلوار مجیدیه در منطقه شمال شهر، منطقه شهرک بهزیستی و بلوار ۹‌ دی در مهرشهر که فضای سبز کمی دارد در اولویت انجام این کار خواهند بود.

کد خبر 399596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.