۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰
شرکت بیگلو چگونه موفق شد؟

شرکت بیگلو (Bigelow Aerospace) در زمینه صنعت هوا فضا فعالیت می‌کند؛ مسئولیت جدید این شرکت مدیریت ایستگاه‌های فضایی خصوصی است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مرکز مدیریت شرکت هوافضای بیگلو در شمال ایالت لاس‌وگاس قرار دارد. این شرکت در سال ۱۹۸۸ توسط یک میلیاردر آمریکایی تاسیس شد؛ از همان ابتدا ماموریت اصلی  بیگلو، طراحی و توسعه سکونتگاه‌های ماژولار فضایی در مدارهای نزدیک به زمین، ماه و فراتر از آن بود. در ادامه شما را با مهم ترین دستاوردهای این شرکت فضایی و وضعیت کنونی آن آشنا می‌کنیم:

مشارکت شرکت بیگلو با ناسا

سازمان فضایی ناسا در اوایل قرن ۲۱ ماموریت جدی برای اکتشاف مریخ داشت و به همین جهت نیازمند سکونت‌گاه‌های فضایی بود. شرکت بیگلو در سال ۲۰۰۱ برای توسعه و تحویل اولین محصولات، مشارکت با ناسا را آغاز کرد. بنابراین مهندسان بیگلو بر پایه‌های تحقیقاتی ناسا فعالیت می‌کردند؛ مشارکت شرکت بیگلو و سازمان ناسا منجر به تبادل اطلاعات و فناوری بین آن‌ها شد.

اولین محصول مهم بیگلو

Genesis I اولین فضاپیمای ماژولار بیگلو بود که در سال ۲۰۰۶ در روسیه به فضا پرتاب شد. این پروژه پس از موفقیت به محصول اصلی بیگلو تبدیل شد و شروع دوران تازه‌ای را در اکتشافات فضایی رقم زد. سپس در سال ۲۰۰۷ میلادی، Genesis II با موفقیت به فضا پرتاب شد؛ با توجه به موفقیت پروژه Genesis، هدف اصلی بیگلو در پایان دهه ۲۰۰۰ بر توسعه سکونت‌گاه‌های انسانی متمرکز شد.

اولین طرح مفهومی بیگلو برای ساخت ایستگاه فضایی

یکی از اولین پروژه‌هایی که بیگلو برای توسعه کسب و کار خود مد نظر داشت، ساخت یک ایستگاه فضایی خصوصی بود. اولین طرح مفهومی بیگلو براس ساخت ایستگاه فضایی به نام CSS Skywalker در سال ۲۰۰۵ مطرح شد؛ طرح بعدی که در سال ۲۰۱۰ رونمایی شد، Space Complex Alpha نام داشت، اما هنوز هیچ کدام از این طرح‌ها عملی نشده‌ است.

همکاری بیگلو با بزرگان صنعت هوافضا

بیگلو در سال ۲۰۱۲ میلادی قراردادی با سازمان ناسا امضا کرد که موضوع آن پروژه (Bigelow Expandable Activity Module) بود. مدیران این شرکت برنامه‌ریزی کردند که پروژه BEAM در سال ۲۰۱۵ پرتاب و به ایستگاه فضایی بین المللی متصل شود. ماژول بادی BEAM در سال ۲۰۱۶ آماده بهره‌برداری شد و هم اکنون هم به ایستگاه بین المللی متصل است. شرکت دیگری به نام SpaceX نیز در زمینه توسعه پروژه BEAM با بیگلو همکاری کرد.

مقاومت ماژول‌های بیگلو

 ماژول‌های بادی ساخته شده بیگلو مقاومت و دوام بیشتری نسبت به نمونه‌های سخت داشتند. در واقع ماده اصلی مورد استفاده در تولید این ماژول‌ها، استقامتی دو چندان نسبت به موارد مشابه داشت. علاوه بر این، این ماژول‌ها انعطاف پذیر بوده و در برابر ریزشهاب‌واره‌ها از خود مقاومت نشان می‌دادند. ماژول‌های بیگلو دارای کاربردهای رایجی مانند تحقیقات ریزگرانشی و  همچنین تحقیق و توسعه در مسیر تولید فضایی بود.

وضعیت کنونی بیگلو

هنوز هیچ کدام از طرح‌های ایستگاه فضایی تجاری بیگلو نهایی نشده‌ است؛ این شرکت اکنون در مرحله توسعه و آزمایش ماژول‌های سکونتی به سر می‌برد، اما بیگلو برنامه‌ای برای توسعه ایستگاه‌های فضایی تجاری در سر دارد. رابرت بیگلو در سال ۲۰۱۸ به رسانه‌ها اعلام کرد که قرار است زیرمجموعه جدیدی به نام Bigelow Space Operations راه‌اندازی کند. او ماموریت جدید شرکت خود را مدیریت ایستگاه‌های فضایی خصوصی دانست. این زیر مجموعه وظیفه‌ تحقیقات بازار و پیدا کردن مشتریان بالقوه برای اجاره‌ ایستگاه و سفرهای گردشگری فضایی را نیز  بر عهده دارد.

داستان دیگر شرکت‌های موفق تکنولوژی جهان را اینجا بخوانید

کد خبر 399584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.