مبلغ غرامت پرداختی بیمه یکی از مهمترین دغدغه‌های کشاورزان است

معاونت خدمات بیمه مدیریت بانک کشاورزی اصفهان با بیان اینکه یکی از مشکلات کشاورزان مبلغ غرامت پرداختی است، گفت: سال‌های گذشته مبنای بیمه‌ها براساس هزینه تولید بود و امسال بحث جدیدی باعنوان بیمه نوین کشاورزی مطرح شده و طریق پرداخت ازهزینه به ارزش تولید تغییر پیدا کرد که منجر به تعدد تعرفه شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از گلپایگان، مجید وارسته‌پور امروز پنج‌شنبه _۱۴ آذر ماه_ در جلسه کارگروه آموزش و ترویج بیمه محصولات کشاورزی، اظهار کرد: با هدف جلوگیری از مخاطرات و تهدیدات بخش کشاورزی و با همکاری صندوق بیمه موضوع بیمه محصولات کشاورزی در دستور کار قرار گرفته است.

معاونت خدمات بیمه مدیریت بانک کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه یکی از مشکلات کشاورزان در زمینه مبلغ غرامت پرداختی است، افزود: سال‌های گذشته مبنای بیمه‌ها براساس هزینه تولید بود و امسال بحث جدیدی باعنوان بیمه نوین کشاورزی مطرح شده و طریق پرداخت ازهزینه تولید به ارزش تولید تغییر پیدا کرد که منجر به تعدد تعرفه شده است.

وارسته‌پور اضافه کرد: با تغییر این طرح، تعرفه‌ واقعی تر می‌شود به طوری که بعضی از محصولات تا۸۰ درصد ارزش تولید تحت پوشش خسارت قرارگرفته‌است.

وی تصریح کرد: شهرهای اصفهان، سمیرم و شاهین شهر بیشترین استقبال ازطرح‌های بیمه خسارت کشاورزی را داشتند بنابراین توصیه نسبت به مشارکت حداکثری مردم در شهرهای دیگر می‌شود.

معاونت خدمات بیمه مدیریت بانک کشاورزی استان اصفهان تصریح کرد: در سال زراعی گذشته در استان ۵۷۰ میلیارد تومان از خسارت‌های وارده به کشاورزان، باغداران و دامداران پرداخت شده است.

‌وارسته‌پور تصریح کرد: مهمترین دغدغه کشاورزان بعد از مبلغ غرامت پرداختی رسیدگی به پرونده‌‎هایی است که سعی شده با سرعت بیشتر رسیدگی شود اما پرداخت هزینه‌ها با توجه به تامین بودجه خسارت‌ها پرداخت می‌شود.

وی گفت: کشاورزان می‌توانند برای بیمه محصولات کشاورزی خود به یکی از شعب بانک کشاورزی و یا جهاد کشاورزی مراجعه کنند.

کد خبر 399583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.