فوت اولین بیمار مشکوک به  آنفلوآنزا در سمیرم

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان گفت: روز گذشته یک خانم ۶۰ ساله که مشکوک به بیماری آنفلوآنزا بود با وجود اقدامات انجام شده جان خود را از دست داد.

آرش نجیمی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان سمیرم با اشاره به تجمیع سازی آمار مبتلایان به آنفلوآنزا در سطح کشور اظهار کرد: به طور متوسط هر ساله ۱۰ درصد از جمعیت در معرض ابتلا به آنفلوآنزا قرار می گیرند. در حال حاضر درصد ابتلا به آنفلوآنزا در کشور بسیار پایین تر از این میزان است ولی متاسفانه شدت آن نسبت به ادوار گذشته بیشتر است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در پیک شیوع آنفلوآنزا قرار داریم و این روند نیز طی دو هفته آینده بهبود می یابد و به سمت کاهش آمار مبتلایان می رویم.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان با اشاره به فوت یک نفر بیمار مشکوک به آنفلوآنزا در شهرستان سمیرم افزود: تشخیص قطعی علت فوت این شخص منوط به تشخیص و تایید آزمایشگاه  است و تشخیص از طریق علائم تنها شخص را مشکوک به ابتلا معرفی می کند.

وی همچنین با رد قطعی بودن علت فوت این بیمار در سمیرم افزود: با رعایت بهداشت عمومی و استراحت، بالغ بر ۹۵ درصد مبتلایان به آنفلوآنزا بهبود پیدا می کنند و تنها ۵ درصد و حتی کمتر از مبتلایان نیازمند مراقبت های ویژه هستند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان سمیرم نیز در رابطه با شیوع این بیماری افزود: خوشبختانه تا به امروز هیچ گزارشی از ابتلای بیمار دیگری به  آنفلوآنزا نداشته ایم.

علی اصغر صبوحی با اشاره به اهمیت رعایت بهداشت فردی تاکید کرد: با شستشوی منظم دست ها با آب و صابون و همچنین عدم اصابت دست آلوده با چشم، دهان و بینی می توان از ابتلا به بیماری آنفلوانزا جلوگیری کرد.

کد خبر 399577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.