تاکنون ۱۳۰ هزار زندانی را آزاد کرده‌ایم

مدیر عامل ستاد دیه کشور گفت: با تلاش های ستاد دیه تا کنون ۱۳۰ هزار نفر زندانی در سراسر کشور از بند رها شدند و ستاد دیه یکی از منظم و باسابقه ترین خیریه های کشوری است، نظم و ترتیب در روند برنامه در ستاد دیه کشور حاکم است و همه حساب و کتاب ها دقیق صورت می گیرد و تلاش بر این است مصوبات اجرایی شود.

به گزارش ‌خبرنگار ایمنا؛ سید اسد الله جولایی شامگاه امشب چهارشنبه ‌ ۱۳ آذرماه درآیین افتتاح بهره برداری از ساختمان جدید ستاد دیه مراسم صلح و سازش زندانیان محکوم و آزادی ۶۰ زندانی جرائم غیر عمد، اظهار کرد: آیه ۱۱۲ سوره بقره درس بزگی است که خداوند بنده ای را که خالصانه و برای خداوند کار می کند پاداش می دهد. در واقع این آیه سر لوحه ستاد دیه کشور قرا گرفته است.

وی با بیان اینکه از ابتدای کار روند برنامه ها این بوده که درب اتاق های ستاد دیه به روی ارباب رجوع باز باشد، افزود: مطابق سیره امام علی (ع) که خطاب به سفیرش فرمود:" سفیری بجز زبان خودت نداشته باش و هیچ ارباب رجوعی را از دیدار ممانعت نکن" و این دو درس در ستادیه دیه سرلوحه کارها است.

مدیر عامل ستاد دیه کشور تصریح کرد: اکنون بیش از ۳۰ سال از عمر ستاد دیه کشور سپری شده و تاسیس آن به سال ۱۳۶۹ می رسد، با توجه به اینکه عده ای از در زندان های کشور به دلیل مسائل مالی گرفتار هستند و نیازمند کمک و مساعدت خیرین و مردم هستند تا از بند آزاد شوند جشن های گلریزان در سطح کشور توسعه پیدا کرده است.

جولایی با تاکید بر اینکه امسال در بیش از ۴۰۰ نقطه در سراسر کشور مراسم گلریزان برای آزادی زندانیان را داشتیم، گفت: هر سال در این مراسم ها رقم قابل توجهی به وسیله مردم و در فولاد مبارکه اصفهان برای آزادی زندانیان جمع آوری می شود.

وی ادامه داد: طی این سالها با جشن های گلریزانی که در در سراسر کشور برگزار شد تعداد ۱۳۰ هزار نفر از زندانیان کشور تا کنون آزاد شدند و یکی از برنامه هایی انجام گرفته در استان اصفهان مبرا کردن ساختمان ستاد دیه از اجاره نشینی است و این کار بسیار بزرگ مردمی بوده است و برای اولین بار کلنگ این حرکت در استان خوزستان زده شد و با کمک خیرین ساخت این ساختمان به اتمام رسید.

مدیر عامل ستاد دیه کشور با اشاره به اینکه بعد از ۱۸ سال تلاش ستاد دیه در مجلس شورای اسلامی قانون بیمه اجباری شخص ثالث تصویب شد، اظهار کرد: اگر این قانون تصویب نشده بود اکنون شاهد حضور ۳۰۰ هزار راننده در زندان ها بودیم اما اکنون این رقم بسیار کاهش یافته و به ۲۰۰ نفر هم نمی رسد.

جولایی با بیان اینکه ستاد دیه یکی از منظم و باسابقه ترین خیریه های کشوری است، افزود: با تلاش های این ستاد تا کنون ۱۳۰ هزار نفر زندانی در سراسر کشور از بند رها شدند و بر اساس آیه ۱۱۲ سوره بقره انجام کار خیر برای رضایت خداوند متعال است که بر عهده بندگان خالص است.

 وی با تاکید بر روایتی از امام حسین (ع) که فرمودند:" اگر حاجت‌مندی به شما مراجعه کرد اور تحویل گرفته و نا امید نکنید. "، گفت: مطابق روایت ائمه معصومین نظم و ترتیب در ستاد دیه بقرار است و برنامه اول اساسنامه ای است که بسیار بر روی کار شده است و سه نفر حقوقدان کشوری بر روی این اساسنامه فعالیت داشتند.

مدیر عامل ستاد دیه کشور، گفت: اکنون این اساسنامه مشکلی ندارد و بر مبنای شیوه نامه ای برنامه های آزادی زندانیان برای سال بعدی اعمال می شود. بعد از شیوه نامه مصوبه هیئت امنای استان و مرکز ستاد دیه کشور کمیته ویژه برنامه ها را بررسی می کنند.

به گفته جولایی؛ نظم و ترتیب در روند برنامه در ستاد دیه کشور حاکم است و همه حساب و کتاب ها دقیق صورت می گیرد و با جوابگویی همه کارکنان ستاد دیه تلاش بر این است مصوبات اجرایی شود.

 مدیر عامل ستاد دیه کشور، اظهار کرد: از هر دستگاهی برای بررسی کارهای ستاد دیه آمدند و همه افراد فعال در این ستاد با تلاش جدی برنامه ها را پیش بردند و در سراسر کشور روند این برنامه ها عملیاتی می شود.

وی یاد آور شد: اکنون ستاد دیه کشور با الهام گرفتن از آیه ۷۲ سوره مبارکه انبیاء برای همه اقشار جامعه خدمت رسانی می کند و این برنامه مساله مهی است که در ستاد دیه پیگیر آن هستیم.

جولایی با اشاره به اینکه انسانی که تربیت شده سیره انبایء است، خلاف نمی کند، اظهار کرد: با توجه به جمله گوهر بار امام رضا (ع) که می فرمایند: " از نعمت شکر نکنید در واقع از خداوند تشکر نکردید. " اکنون همه کمک های ستاد از طریق مساعدت های خیرین و مردم است و بایستی ستاد دیه امانت دار کمک های مردمی باشد و امدوارم توفیق داشته باشم که روزی با افتخار بگویم ستاد دیه استان اصفهان در مساعدت زندانیان و خدمات رسانی به آنها اول است.

 آزادی ۵۱۰ نفر از زندانیان در سال جاری

همچنین رئیس سازمان زندان های استان اصفهان درآیین افتتاح بهره برداری از ساختمان جدید ستاد دیه مراسم صلح و سازش زندانیان محکوم و آزادی ۶۰ زندانی جرائم غیر عمد، اظهار کرد: به اتمام رسیدن این پروژه و روند اجرایی شدن این افتتاحیه با هزینه ای بالغ بر یک میلیار و ششصد میلیون تومان با مشارکت خیرین و مردم استان اصفهان، همکاری شورای شهر اسلامی شهر اصفهان و مساعدت های شهردار اصفهان بوده که کار مردمی بسیار بزرگی است.

اسد الله گرجی زاده با بیان اینکه امسال استان اصفهان مقام اول را در ستاد دیه داشته است، افزود: سال گذشته نیز اجرایی کردن برنامه ها مطابق امتیاز بندی ها استان اصفهان مقام اول را داشت و حدود هزار و ۲۵۰ نفر از زندانیان را با کمک های خیرین و کارکنان شرکت فولاد  آزاد کردیم و امسال تا کنون تعداد ۵۱۰ نفر از زندانیان استان از بند آزاد شدند.

وی ادامه داد: در برنامه ای که فردا  انجام می شود تعداد ۶۰ نفر از زندانیان جرادم غیر عمد آزاد می شوند و تعداد ۱۵ نفر از این زندانیان به صورت حضوری آزاد می شوند و تعدادی هم در شهرستان ها آژاد می شوند و اجرایی شدن این برنامه ها با مساعدت  و حمایت مردم خیر استان اصفهان است.

رئیس سازمان زندان های استان اصفهان، گفت: ستاد دیه اصفهان یکی از ستادهای دیه خوشنام در کشور است و با امانتداری خوب و شایسته و حمایت های ستاد دیه کشور تلاش بر این بوده برنامه را پیش ببریم و آزادی زندانیان را عملیاتی کنیم.

به گفته گرجی زاده؛ ستاد دیه کشور پشتیبان بسیار خوبی برای زندان های استان اصفهان است و در پیشرفت برنامه بسیار کمک کننده بوده و مایه دلگرمی کارکنان سازمان زندان های اصفهان است.

وی خاطرنشان کرد: همواره خودمان را مسئول می دانیم که کمک های مردمی را امانتداری کرده و در جای خود و برای آزادی زندانیان هزینه کنیم و کارهای را به خوبی پیش برده تا در درگاه خداوند متعال این اعمال خیر ماندگار شوند.

کد خبر 399575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.