تمام ارکان نظام مجری تحقق عدل و عدالت هستند

امام جمعه خوانسار گفت: اگر قوه قضاییه عدل را به صورت کامل ایجاد کند اما ارکان دیگر کاری انجام ندهند توفیقات نظام برای اجرای عدل حاصل نخواهد شد، تمام ارکان نظام مجری عدالت هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از خوانسار، حجت الاسلام رسول خواجه کریمی شامگاه امشب -چهارشنبه ۱۳ آذر- در جلسه شورای اداری شهرستان خوانسار، اظهار کرد: نظام اسلامی یک نظام بی‌بدیل و بی‌نظیر در جهان است و در عصری ایجاد شد که شرق و غرب را نظام استکباری در برداشت.

امام جمعه خوانسار گفت: هنر امام(ره) در عصر توسعه سوسیالیسم و لیبرالیسم آگاهی بخشی گسترده بود به طوری که صدای شکسته شدن استخوان‌های نظام لیبرالیسمی شرق و غرب به گوش می‌رسد و هیمنه آن‌ها در دنیا شکسته شده است.

خواجه‌کریمی افزود: در عصر نظام دو قطبی عالم، پدیده جمهوری اسلامی ایجاد شد و تمام معادلات استکبار را بر هم زد و هر روز به اعتبار و ارزش نظام اسلامی در بین مردم جهان افزوده می‌شود.

وی با بیان اینکه نظام اسلامی نظام عدل است و تمام ارکان و افراد نظام اسلامی به سمت تحقق عدل می‌روند، گفت: در گام دوم انقلاب که تمدن اسلامی در جهان ایجاد می‌شود این مفهموم روشن است که قوه قضاییه در باب نظام اسلامی در ایجاد عدالت تجلی گری بیشتری دارد.

امام جمعه خوانسار تصریح کرد: اگر قوه قضاییه عدل را به صورت کامل ایجاد کند اما ارکان دیگر کاری انجام ندهند توفیقات نظام برای اجرای عدل حاصل نخواهد شد، تمام ارکان نظام مجری عدالت هستند. مجلس قوانینی باید از جنس عدالت وضع کند که در کشور ساری و جاری شود.

خواجه‌کریمی گفت: ایجاد عدالت ماحصل نظام اسلامی است هر چند در توسعه عدالت اجتماعی گام‌های بلندی برداشته شده اما تا رسیدن به آرمان‌های واقعی نظام فاصله زیادی است که باید تلاش شود.

وی با بیان اینکه عدالت همکاری و کمک تمام ارکان و قوای نظام را می‌طلبد، افزود: اگر همکاری نشود قوه قضائیه نیز دچار چالش می‌شود و به هدف نهایی نمی‌رسد، قوه قضائیه مشکلات حقوقی را برطرف می‌کند بنابراین تمام ارکان نظام در تحقق ایجاد عدالت اجتماعی نقش دارند.

امام جمعه خوانسار گفت: در گام دوم انقلاب باید گام نخست را به عنوان داشته‌ها و گنجینه اصلی برای پشتوانه خود حفظ کنیم آینده گام دوم انقلاب مربوط به اقداماتی که در گام نخست انجام شده است چرا که در طول چهل سال انقلاب خدمات گسترده‌ای انجام شده است.

حجت الاسلام خواجه‌کریمی با بیان اینکه مطالبه مردم از قوه قضائیه مبارزه با فساد است، گفت: قوانینی باید در جمهوری اسلامی وضع ‌شود که مردم تحقق عدل را ببینند.

کد خبر 399569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.