ثبات اقتصادی پیش‌نیاز جذب سرمایه‌گذار خارجی است

معاون خدمات شهری شهردار مشهد گفت: ثبات اقتصادی پیش‌نیاز جذب سرمایه‌گذار خارجی است و باید در کانون توجه قرار گیرد، باید به سرمایه گذار خارجی اطمینان خاطر داد که سرمایه آنها تحت هیچ شرایطی دچار خدشه نخواهد شد و خللی در سود سرمایه‌گذار ایجاد نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی یعقوبی در حاشیه مراسم افتتاحیه اولین "نمایشگاه بین فرصت‌های سرمایه گذاری و اقتصاد شهری"، اظهار کرد: رویکرد مدیریت شهری و شورای شهر آن است که تا حد توان موانع جذب سرمایه گذار خارجی را مرتفع و شرایط جذب سرمایه گذار خارجی را تسهیل بخشد.

وی افزود: در واقع در حوزه قوانین و آیین نامه‌های محلی پیشنهادات به سمت رفع موانع سرمایه‌گذاری است و معاونت اقتصادی شهرداری نیز در این مسیر گام‌های مؤثری برداشته است تا در صورت امکان مصوباتی به منظور کاهش بوروکراسی اداری از شورای شهر دریافت شود تا بستر برای جذب سرمایه‌گذار خارجی فراهم شود.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد ادامه داد: ثبات اقتصادی پیش‌نیاز جذب سرمایه‌گذار خارجی است و باید در کانون توجه قرار گیرد، باید به سرمایه‌گذار خارجی اطمینان خاطر دهیم که سرمایه آنها تحت هیچ شرایطی دچار خدشه نخواهد شد و خللی در سود سرمایه‌گذار ایجاد نمی‌شود.

یعقوبی یادآور شد: سرمایه‌گذار خارجی باید با یک تیم کارشناسی قوی به حوزه سرمایه‌گذاری ورود پیدا کند و از سوی دیگر ما نیز ما باید بتوانیم قوانین را به سمت و سویی سوق دهیم تا حمایت از سرمایه‌گذار خارجی صورت گیرد.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد تصریح کرد: ضرورت برگزاری نمایشگاه های جذب سرمایه‌گذاری انکارناپذیر است، شهرداری برای نخستین بار نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری اقتصاد شهری را برگزار کرده که خوشبختانه استقبال بسیار خوبی از این نمایشگاه صورت گرفته است.

یعقوبی ادامه داد: ظرفیت شهر مشهد در جذب سرمایه‌گذار بسیار فراتر از آن است که بعضی از فرصت‌ها در این نمایشگاه به منصه ظهور رسیده است؛ به طور مثال در حوزه خدمات شهری نیز  فرصت‌های بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری در بوستان‌ها وجود دارد که سرمایه‌گذاران می توانند با توجه به علاقه مندی خود به این حوزه ها ورود پیدا کنند.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد تصریح کرد: در حال حاضر سرمایه گذاران خارجی خوبی در حوزه خدمات شهری حضور دارند؛ به طور مثال  توسعه بوستان باغ گیاه‌شناسی مشهد با مشارکت سرمایه گذار خارجی صورت گرفته و خوشبختانه مشکل خاصی در این حوزه وجود ندارد.

وی تصریح کرد: معاونت خدمات شهری اختیاراتی را از معاونت اقتصادی دریافت کرده تا بتواند سطحی از این اعتبارات را تکمیل کند، در همین راستا مشاورهایی به کار گرفته شده و در بعضی از بوستان های مشهد نقشه راهی تعیین و مشخص شده که از هم‌اکنون تا چند سال آینده چه فضاهای شهری برای سرمایه گذاری وجود دارد و هر سرمایه گذار با چه اولویت‌ها و قابلیت‌هایی می‌تواند وارد عرصه سرمایه‌گذاری شود.

یعقوبی گفت: تمامی فعالیت‌های اقتصادی از طریق معاونت اقتصادی هدایت می‌شود و معاونت خدمات شهری به دلیل حجم بالای فعالیت در حوزه تخصصی خود ورود پیدا می کند؛ به طور مثال اگر سرمایه‌گذاری تمایل دارد نسبت به نصب تله‌کابین اقدام کند، مقدمات اولیه کار با حضور نماینده معاونت اقتصادی در حوزه خدمات شهری انجام می‌شود و نهایتا کار در مرحله نیمه نهایی امور توسط حوزه خدمات شهری تداوم می‌یابد.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد افزود: هر چند در گذشته سرمایه‌گذارانی داخلی تمایلی به سرمایه‌گذاری در سطح شهر مشهد نداشتند در حال حاضر این سرمایه‌گذاران رغبت پیدا کردند تا در برخی از پروژه‌های شهری سرمایه‌گذاری کنند.

یعقوبی افزود: حوزه معاونت خدمات شهری یکی از حوزه‌های شاخص اقتصادی است که  مبحث ایجاد زباله‌سوزها یکی از بزرگترین فرصت‌های سرمایه‌گذاری است که مصوبات آن از شورای شهر دریافت شده است، در واقع این حوزه رقم کلانی را در کارنامه حوزه معاونت اقتصادی به خود اختصاص داده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر احداث بوستان‌ها، احداث شهربازی، تله‌کابین و فرصت های کوچک‌تر دیگری در حوزه خدمات شهری وجود دارد که می‌تواند سرمایه گذار نسبت به سرمایه گذاری در این حوزه  اقدام کند.

کد خبر 399567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.