اطلس کشت باغی و کشاورزی اصفهان در دست تدوین است

استاندار اصفهان با بیان اینکه تدوین اطلس مورد نیاز برای محصولات باغی و کشاورزی را در دستور کار داشته‌ایم، گفت: این پروژه پیشرفت خوبی داشته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس رضایی شامگاه چهارشنبه در دیدار رئیس قوه قضائیه با انجمن صنفی کشاورزان استان اصفهان با بیان اینکه در استان اصفهان ۵۶۸ هزار هکتار اراضی کشاورزی وجود دارد که پنج درصد مساحت استان را دارد، اظهار کرد: این میزان سه درصد از اراضی کشاورزی کشور است.

وی با بیان اینکه شرایط آب و هوایی و استعداد خاکی استان اصفهان این شرایط را ایجاد کرده که تولید همه محصولات کشاورزی را داشته باشیم، افزود: همه این‌ها نیاز به حداقل چهار تا پنج میلیارد متر مکعب آب است و علی رغم محدودیت‌های منابع آبی به برکت بارش‌ها و همت و تلاش کشاورزان رتبه‌های خوبی را در محصولات کشاورزی داریم.

استاندار اصفهان با بیان اینکه اصفهان رتبه اول تولید شیر خام و ماهی های زینتی و سیب زمینی رتبه اول را دارد، گفت: در تولید مرغ و تخم مرغ رتبه دوم و سیب درختی رتبه سوم را داریم.

وی ادامه داد: ۱۲ درصد از محصولات کشاورزی کشور در اصفهان تولید می شود و امکان افزایش این میزان تولید را نیز داریم.

رضایی با بیان اینکه تولید متوسط گندم در استان اصفهان ۴.۸ تن در هر هکتار است و این در حالی است که میانگین تولید کشور ۳.۹ تن است، ادامه داد: در حوزه تولید جو نیز رتبه برتر را داریم و از متوسط کشوری بالاتر هستیم.

وی با بیان اینکه در استان اصفهان ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلو در روز شیر تولید می‌شود، ادامه داد: در این زمینه نیز از میانگین کشور بالاتریم.

استاندار اصفهان کاهش منابع آبی و بحرانی شدن وضعیت آب چالش فعلی استان اصفهان است، ادامه داد: در این زمینه کندی بهره برداری از پروژه‌های آبرسانی و مشکلات تعیین حق آبه کشاورزی از مهم ترین مشکلات است، روزانه سه الی چهار ساعت را صرف مسایل آبی کردم تا مشکلات حل و فصل شود.

وی مدیریت واحد آب را از مهم ترین راهکارهای حل مشکل آب در حوضه آبریز زاینده رود دانست و ادامه داد: همچنین برای توسعه کشاورزی با استفاده از روش‌های نوین را در دستور کار داریم و کشت هیبریدی را در این زمینه در دستور کار داریم.

رضایی با بیان اینکه تدوین اطلس مورد نیاز برای محصولات باغی و کشاورزی در دستور کار داشته‌ایم، ادامه داد: این پروژه پیشرفت خوبی را داشته است.

کد خبر 399563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.