رئیسی دستور تشکیل کارگروه بررسی مشکلات حوضه زاینده رود را صادر کرد

رئیس قوه قضائیه گفت: کارگروه بررسی مشکلات کشاورزان حوضه آبریز زاینده رود با حضور معاون اول قوه قضائیه، رئیس سازمان بازرسی، رئیس کل دادگستری استان اصفهان، وزیر نیرو، استانداران اصفهان، چهار محال و بختیاری، خوزستان، رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان و نمایندگان کشاورزان استان اصفهان تشکیل می شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی شامگاه چهارشنبه در دیدار با انجمن صنفی کشاورزان استان اصفهان اظهار کرد: شنیدن نقطه نظرات دغدغه ها و مشکلات کشاورزی و آشنایی با دیدگاه های مسئولان و کشاورزان امری مناسب است که می تواند در حل مشکلات تاثیرگذار باشد.

وی با بیان اینکه در سفرهای استانی قصد آشنایی با مشکلات را دارم، ادامه داد: همیشه سعی داریم به جای حرف زدن در این سفرها شنونده باشم تا بتوانم مشکلات را بشناسیم و برای حل آن اقدام کنیم.

استقلال اقتصادی بدون خودکفایی کشاورزی امکان پذیر نیست

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه استقلال اقتصادی بدون خودکفایی کشاورزی امکان پذیر نیست، افزود: باید در کشاورزی به خودکفایی برسیم، در استان اصفهان تولیدات کشاورزی قابل توجه هستند و تضمین وجود دارد که اگر به کشاورزی این استان توجه شود حرفی برای گفتن دارد.

وی با بیان اینکه کشاورزان نیازمند پشتوانه‌ و حمایت قانونی هستند، ادامه داد: همچنین حمایت مالی و پرداخت تسهیلات مورد نیاز این قشر امری ضروری است و کشاورزی باید در اولویت قرار گیرد.

رئیسی با بیان اینکه توجه به صنعت نباید ما را از توجه به کشاورزی غافل کند، گفت: همچنین باید از کشاورزان حمایت قضایی داشته باشیم و شوراهای حل اختلاف مربوط به کشاورزان را راه‌اندازی خواهیم کرد و این امر از اصفهان کلید می‌خورد.

همه سیاست‌ها در جهت حمایت دولت از کشاورزی باشد

وی با بیان اینکه ضرورت حمایت دولت از کشاورزی بر کسی پوشیده نیست، ادامه داد: همه سیاست‌ها باید در جهت حمایت دولت از کشاورزی صورت گیرد، کشاورزان نیز باید با دانش نوین همراه شوند و در راستای کاهش مصرف آب گام بردارند.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه چنانچه بخش حمایتی جدی در دولت وجود داشته باشد و خرید تضمینی محصولات کشاورزی را داشته باشیم، حاشیه امن برای کشاورزان ایجاد می‌شود، اظهار کرد: چنانچه این امر صورت نگیرد، محصولات دست دلالان می‌افتد و باید واردات را در دستور کار قرار دهیم.

وی با بیان اینکه بحث سوء مصرف آب کشور در بخش های شرب و  کشاورزی باید مدیریت شود، اضافه کرد: این امر در همه کشور دیده می‌شود و باید در همه منابع به ویژه آب و انرژی به این مسئله توجه داشته باشیم.

رئیسی با بیان اینکه حق آبه با مشارکت کشاورزان به رسمیت شناخته شود، اضافه کرد: قانون باید از این امر حمایت کند و پیگیر این امر باشد.

وی با بیان اینکه تعیین مرزها باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد، ادامه داد: مرزهای جغرافیایی در حفظ منابع طبیعی مهم است و این امر باید در همه نقاط کشور مورد توجه باشد.

رئیسی با بیان اینکه معاون اول قوه قضائیه، رئیس سازمان بازرسی، رئیس کل دادگستری استان اصفهان، وزیر نیرو، استانداران اصفهان، چهار محال و بختیاری، خوزستان، رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان و نمایندگان کشاورزان استان اصفهان کارگروه ویژه رسیدگی به مشکلات کشاورزان حوضه آبریز زاینده رود را در دستور کار قرار دهند، ادامه داد: این کارگروه باید به زودی تشکیل شود و شرایط را بررسی و نتایج را به همگان اعلام کند.

وی با بیان اینکه قرار نیست این کارگروه حکم صادر کند، ادامه داد: هدف از تشکیل این کارگروه بررسی راه های رفع مشکلات است تا دریابیم که مشکلات از کدام بخش ناشی می شود.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه در حوزه واردات بنا بر فرمایش رهبر معظم انقلاب هر گونه واردات کالایی که در کشور تولید می‌شود کار درستی نیست، ادامه داد: این امر مغایر با سیاست‌های نظام و فرمایشات رهبر معظم انقلاب است و باید با جدیت با این امر برخورد شود.

به مردم به صورت حقیقی احترام بگذاریم

وی با بیان اینکه تکریم کشاورزان امری ضروری است، اضافه کرد: باید در دستگاه قضایی کاری کنیم که کسی که وضعیت مالی برای گرفتن وکیل ندارد و دانش قضایی نیز ندارد، بتواند از حقوق خود دفاع کند.

رئیسی با بیان اینکه باید به مردم به صورت حقیقی و نه تشریفاتی احترام بگذاریم، اضافه کرد: باید درهای دادگستری بر روی مردم باز باشد و به گونه ای در ادارات برخورد شود که مردم بتوانند اعتماد کنند.

کد خبر 399562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.