رفراندوم پیشکش، نباید مردم غافلگیر شوند

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه فساد تحت هر پوششی بد است، گفت: امروز خواست مردم و مقام معظم رهبری است که با فساد مبارزه کنیم و ما مرد این میدان خواهیم بود و حاشیه سازی‌های دشمن ما را از میدان به در نخواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز (چهارشنبه) در دیدار با خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران و اقشار مختلف مردم اصفهان با بیان اینکه آنچه در گام دوم انقلاب به آن تاکید شده و برای همه مسئولان و مردم چراغ راه است، موضوع عدالت است، اظهار کرد: همه باید در این زمینه سهیم باشند و در راستای تحقق این امر کوشا باشند.

وی افزود: همه مردم با دیدن منکرات و بدی‌ها حس اجرای عدالت را داشته باشند و فردی که در جامعه به معروف و منکر حساس نباشد، مرده محسوب می‌شود. 

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه شهدا نماد اصفهان هستند، افزود: هیچ زمان نباید جهاد و شهادت، ایستادگی و مقاومت در کشور ما کمرنگ شود، همه با شهر شهیدان نسبت دارند، همه باید نسبت به شهدا احساس مسئولیت داشته باشند.

باید مردم را محرم حساب کنیم

وی با تاکید بر اینکه توجه به جلوگیری از تضییع حقوق عامه باید مورد توجه کارکنان قضایی قرار گیرد، اضافه کرد: نگاه امام (ره) به مردم تشریفاتی نبود، ما نیز عقیده داریم که رفراندوم پیشکش، نباید مردم غافلگیر شوند، باید مردم در تصمیم گیری‌های مهم حضور داشته باشند و آنها را محرم حساب کنیم.

رئیسی با بیان اینکه طی چهار دهه اخیر مردم در کارهای بزرگ همواره حضور داشته و نقش آفرینی کرده‌اند، اضافه کرد: امروز جوانان در کشور در برخورد با مفاسد اقتصادی همراه قضات و دستگاه قضایی هستند، باید از این فرصت استفاده شود و نادیده گرفته نشود.

وی با بیان اینکه بخش قضایی کنترل کیفیت است، ادامه داد: اگر ساختارهای فسادساز اصلاح شود نوبت به دستگاه قضایی کمتر می‌رسد، شبکه ملی اگر فعال شود می‌تواند بسیاری از مسایل را حل خواهد کرد.

راه اندازی شبکه ملی اطلاعات در کشور ضروری است

رئیس قوه قضائیه راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات را از ضروریات کشور دانست و ادامه داد: در حوادث اخیر ضرورت این کار بیشتر مشخص شد و باید زودتر انجام شود.

وی ادامه داد: در دستگاه قضایی صداقت، کرامت و خدمت نسبت به مردم باید از شاخصه‌های مهم خدمت به مردم باشد، باید جرم کسانی که به مردم خدمت می‌کنند ویژه رسیدگی شود تا مردم به عدالتی که می‌گوییم اعتماد کنند.

رئیسی با بیان اینکه امروز مساله مبارزه با فساد و ناهنجاری‌ها یکی از راهبردهای نظام اسلامی است، افزود: در این زمینه باید حضور فعال داشته باشیم، در دولت و مجلس و قوه قضائیه باید این اصل مورد توجه باشد.

وی با بیان اینکه فساد تحت هر پوششی بد است، ادامه داد: امروز خواست مردم و مقام معظم رهبری است که با فساد مبارزه کنیم و ما مرد این میدان خواهیم بود و حاشیه سازی‌های دشمن ما را از میدان به در نخواهد کرد.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه امروز نقش برآب کردن توطئه‌های ایجاد ناامنی در کشور به خوبی انجام شده است، ادامه داد: باید با کسانی که ایجاد ناامنی کردند، خلاف ارزش‌ها حرکت کردند و به اموال عمومی آسیب زدند برخورد شود و به خواست مردم نیز توجه کرد.

وی افزود: باید نسبت به سفره و معیشت مردم توجه کرد، معتقدیم نگاه به حقوق مردم وظیفه همه است و ما نسبت به حقوق مردم به هیچ عنوان کوتاه نخواهیم آمد.

کد خبر 399552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.