مطالبه نمایندگان اقشار مختلف اصفهان از رئیسی چه بود

نمایندگان اقشار مختلف اصفهان در دیدار با رئیس قوه قضائیه مطالبات خود را اعلام کردند.

‌به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد تقی نقدعلی، نماینده روحانیون استان اصفهان عصر امروز (چهارشنبه) در دیدار با حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه گفت: هنوز در زندان‌های اصفهان زندانیان مهریه را داریم، معاضدت قضایی خواسته مردم است، رسمیت بخشیدن حضور مبلغان در ندامتگاه‌ها، دادگاه‌های اجرای احکام و ... در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه منکرات سازمان یافته در کشور و در استان اصفهان باید مورد توجه باشد، ادامه داد: مفاسد سازمان یافته در باغ ویلاها و اماکن نیازمند ساز و کار ویژه است. ورود دستگاه قضایی و بسیج باید به این بخش افزایش یابد.

نقدعلی گفت: برخی از پرونده‌های دانه درشت‌هایی که ارتباطاتی با سازمان‌ها و ادارات دارند باید مورد توجه باشد، اطاله دادرسی را شاهدیم و نیازمند فعالیت بیشتر  قضایی هستیم.

نماینده جامعه روحانیون استان اصفهان با بیان اینکه بازرسی از کارخانه‌های بزرگ تولیدی در اصفهان باید انجام شود، گفت: همچنین راه اندازی شعبه خاص ویژه پیگیری حقوق عامه در اصفهان باید مورد توجه قرار گیرد.

توسعه ارتباط دستگاه قضایی و دانشگاه

همچنین قائم فرد، نماینده اساتید دانشگاه‌های استان اصفهان نیز در این دیدار با بیان اینکه ریاست قوه قضائیه محصول حوزه و دانشگاه است، اظهار کرد: این برای اولین بار است که در دوران انقلاب فردی با این ویژگی ها در راس قوه قضائیه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه قوه قضائیه مانند دیگر دستگاه‌ها دچار روزمرگی شده است، ادامه داد: این شرایط می تواند آسیب زننده باشد، برخی از دستگاه‌ها کار خود را به خوبی انجام نمی‌دهند و از این رو مردم درخواست‌هایشان را از دستگاه قضایی مطالبه می کنند در نتیجه حجم کار دستگاه قضایی افزایش می یابد.

این نماینده دانشگاهیان استان اصفهان با بیان اینکه دستگاه قضایی باید با نصب العین قرار دادن قانون اساسی به وظایف خود عمل کند، اضافه کرد: چنانچه این دستگاه بتواند با دانشگاه ارتباط بگیرد می تواند در آینده از ورود بسیاری از پرونده‌ها به قوه قضائیه جلوگیری شود.

قائم فرد ادامه داد: در اصفهان ۴۳ متقاضی بورسیه داشتیم که برای هفت مورد موفق به دادن بورسیه نشدیم، در این شرایط ما با دستگاه قضایی رو به می شویم که در دنباله آن فساد در صدور مدرک را خواهیم داشت؛ همان طور که موسسه‌ای به نام شاخص پژوه در دانشگاه اصفهان به نام این دانشگاه برای هزاران نفر مدرک تحصیلی جعلی صادر و مشکلات زیادی را ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه تکریم ارباب رجوع باید در دستگاه قضایی مورد توجه باشد، اضافه کرد: یک برخورد نادرست به نام همه دستگاه قضایی نوشته می شود و  این درست نیست.

لزوم راه‌اندازی شعب معاضدت قضایی در اصفهان

عسگری‌فر، نماینده فرهنگیان استان اصفهان نیز در این دیدار با بیان اینکه راه‌اندازی شعب معاضدت قضایی باید در اصفهان در دستور کار قرار گیرد، گفت: موارد زیادی را شاهدیم که نیاز به پشتوانه قضایی دارند و تعداد آنها از کودکان گرفته تا زنان سرپرست خانوار کم نیستند.

فتاحی، نماینده دانشجویان استان اصفهان نیز در این دیدار با بیان اینکه تحقق عدالت اجتماعی از آرمان‌های انقلاب بوده است، اظهار کرد: سرمایه اجتماعی طی چهار دهه اخیر به حداقل سطح خود رسیده و باید در این زمینه به صورت جدی ورود کرد.

وی تکریم ارباب رجوع، برخورد جدی با کارمندان و قضات متخلف، وجود سامانه بازخورد از رفتار کارمندان و قضات نیز مورد توجه باشد.

همچنین سجادیه، نماینده خانواده شهدا نیز در این دیدار خواستار بررسی پرونده های طلاق، کاهش آسیب های اجتماعی و رسیدگی به حقوق بازنسشگان را از ضروریات دانست.

کد خبر 399551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.