۲ نفر از لیدرهای ناآرامی های اخیر در نجف آباد دستگیر شدند

بسته خبری اجتماعی امروز سیزدهم آذر ماه اختصاص دارد به استعفا و بازداشت علی اصغر پیوندی رئیس سابق جمعیت هلال احمر، دستگیری ۲ نفر از لیدرهای ناآرامی های اخیر در نجف آباد و تعطیلی برخی مدارس کردستان به دلیل شیوع آنفلوآنزا که در ادامه می خوانید.

به گزارش ایمنا، فرمانده انتظامی شهرستان "نجف آباد" از دستگیری دو نفر از لیدرها و هدایت کنندگان اصلی نا آرامی های آبان ماه شهر "نجف آباد" و "یزدانشهر" خبر داد.

سرهنگ محمد حسین باباکلانی فرمانده انتظامی شهرستان نجف آباد گفت: در بررسی های تخصصی پلیس مشخص شد دو نفر از اغتشاشگران اقدام به ترغیب ،هدایت کردن و سازماندهی سایر افراد می کردند که دستگیری آنان به صورت ویژه در دستور کار پلیس امنیت عمومی قرار گرفت.
این مقام انتظامی با اشاره به اینکه این افراد دیگر اغتشاشگران را برای آتش زدن و تخریب اماکن دولتی و خصوصی ترغیب و هدایت می کردند بیان داشت: متهمان پس از انجام یک سری اقدامات تخصصی شناسایی و طی دو عملیات جداگانه دستگیر شدند.

۲ نفر از کوهنوردان گمشده در آستارا گیلان سالم پیدا شدند

دو کوهنورد گمشده در ارتفاعات شهرستان آستارا در استان گیلان پیدا شدند و تلاش برای نجات کوهنوردی سوم ادامه دارد.

بنابر اظهارات تیم امداد و نجات کوهستان هلال احمر شهرستان آستارا عملیات نجات ادامه دارد اما خبری از شخص گمشده نیست و همچنان عملیات نجات از روز دوشنبه تاکنون ادامه دارد.

به گفته معاون سیاسی اجتماعی فرماندار آستارا به احتمال زیاد مه گرفتگی، کاهش دید، نداشتن تجهیزات یکی ازعوامل اصلی این اتفاق بوده است.

واژگونی سرویس مدرسه ۵ فوتی و مصدوم برجای گذاشت

مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشور از واژگونی یک سرویس مدرسه در شیراز خبر داد و گفت: صبح امروز چهارشنبه ۱۳ آذرماه سال ۹۸ ساعت ۰۷:۵۲ در استان شیراز بلوار باهنر جنوبی یک مورد انحراف از مسیر خودرو پراید که سرویس مدرسه بود، گزارش شد.
وی افزود: این حادثه پنج مصدوم و فوتی‌ برجای گذاشت و مصدومان توسط دو آمبولانس به درمانگاه منتقل می‌شوند.

علی اصغر پیوندی رئیس هلال احمر بازداشت شد

 علی اصغر پیوندی  رئیس جمعیت هلال احمر به اتهام تخلف‌های مالی توسط نیروهای اطلاعات سپاه بازداشت شده است. وی روز گذشته از سمت خود استعفا داد.

تعطیلی برخی مدارس کردستان به دلیل آنفلوانزا

مدارس ابتدایی و پیش دبستانی شهرستان‌های بانه و سقز به دلیل پیشگیری از شیوع آنفلوانزا و مدارس دیواندره نیز به دلیل برودت هوا روز چهارشنبه ۱۳ آذر ماه تعطیل اعلام شده است.

مدیریت آموزش و پرورش دیواندره نیز در اطلاعیه‌ای به علت تداوم برودت هوا اعلام کرد تمام مدارس مقطع ابتدایی و پیش دبستانی شهری و روستایی این شهرستان امروز در نوبت صبح و بعد از ظهر تعطیل است.

طبق آخرین آمارها تاکنون در کردستان ۸۰ نفر به ویروس آنفلوانزا مبتلا شده و چهار نفر نیز از این افراد نیز فوت کرده‌اند.

مصرف خودسرانه آنتی‌بیوتیک، آنفلوآنزا را تشدید می‌کند

پزشکان می‌گویند: مصرف خودسرانه آنتی‌بیوتیک‌ها برای درمان آنفلوآنزا نه تنها کمکی به درمان این بیماری نمی‌کند بلکه ممکن است عوارض آن را تشدید کند.

تزریق دگزامتازون، بتامتازون، متیل پردنیزولون، هیدروکورتیزون در موارد ابتلا به آنفلوآنزا را این پزشکان اصلا توصیه نمی‌کنند و می گویند اگر چه این داروها علائم التهاب را کاهش می‌دهند اما در عوض باعث کاهش عملکرد سیستم ایمنی فرد و تکثیر بیشتر ویروس آنفلوآنزا می شوند.

 آنفلوآنزا با بدن درد و کمی سوزش گلو و تب به صورت ناگهانی شروع می‌شود؛ این بیماری گریبان افراد مسن و کودکان و همچنین افرادی که به بیماری‌های زمینه‌ای مبتلا هستند را زودتر از بقیه می‌گیرد و به این راحتی هم نمی‌شود از شر آن خلاص شد.

نمکی: موج آنفلوانزا تا ۱۰ روز دیگر فروکش خواهد کرد

وزیر بهداشت با بیان اینکه شیوع آنفولانزا در کشور قابل کنترل است و پیک بیماری تا حدود ۸ تا ۱۰ روز دیگر فروکش خواهد کرد، گفت: قیمت واقعی واکسن آنفولانزا زیر ۴۰ هزار تومان است

کشف بیش از ۲۳۰ کیلو تریاک و حشیش توسط پلیس یزد

سردار محمدرضا میرحیدری، افزود: ماموران ضمن رصد دقیق اطلاعاتی، دو دستگاه خودرو پژو مربوط به سوداگران مرگ را در جاده "مهریز- یزد" مشاهده و در یک عملیات ضربتی آنها را متوقف کردند.
فرمانده انتظامی استان یزد خاطرنشان کرد: در بازرسی از این خودروها بیش از ۲۳۰ کیلو موادمخدر شامل؛ ۱۲۴ کیلو تریاک و ۱۰۶ کیلو و ۱۰۰گرم حشیش کشف شد.
میرحیدری با اشاره به دستگیری سه قاچاقچی در این خصوص تصریح کرد: قاچاقچیان که این محموله را از شرق کشور بارگیری و قصد انتقال آن به مازندران را داشتند با دستور مقام قضائی روانه زندان شدند.

کد خبر 399550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.