ویژگی‌های جالب‌ترین مجتمع فرهنگی چین

در شنژن مرکزی فرهنگی احداث شده‌است که با طراحی منحصر به فرد خود بازدیدکنندگان را از داخل شهر به سمت دریاهای چین هدایت می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پروژه فوق یک محوطه عمومی جدید برای شهر ایجاد می‌کند و چشم‌انداز زیبایی ساحلی را با نواحی تجاری اطراف تلفیق می‌کند. این ساختمان شگفت‌انگیز که مساحتی برابر با ۱۱۰ هزارمترمربع را به خود اختصاص داده‌است، یک کتابخانه، یک مرکز فرهنگی و همچنین سالن‌هایی برای برگزاری همایش‌ها و نمایشگاه‌های هنری را دربرگرفته‌است. در مرحله اول پیاده‌سازی پروژه، کتابخانه و مرکز فرهنگی تکمیل شد و در حال حاضر ساخت وساز سایر بخش‌ها در حال اجرا است و قرار است احداث مرکز هنری تا سال ۲۰۲۰ به پایان برسد.

سازندگان مرکز فرهنگی شنژن، از کلانشهرهای جمهوری خلق چین واقع در استان گوانگ دونگ، احداث سه ساختمان این مرکز را از داخل شهر آغاز کرده و به سمت خط ساحلی شنژن امتداد داده‌ است. در محوطه این مرکز میدان‌های مختلفی تعبیه شده‌است که سه سازه را به هم مرتبط می‌کند و یک مجتمع پیوسته فرهنگی به وجود می‌آورد. وجود فضاهای عمومی داخلی و خارجی متعدد در مجتمع مردم را از این مرکز به سمت سواحل زیبای شهر شنژن هدایت و آن‌ها را به تماشای چشم‌انداز شگفت‌انگیز دریا دعوت می‌کند.

نمای بیرونی سازه‌های مرکز فرهنگی شنژن با الهام از سنت هنری جنوب چین از چوب و کنده‌کاری‌های عاجی تشکیل شده‌است. هر کدام از این سه سازه در یک سیستم پوششی منفذدار قرار گرفته‌است که به خاطر تفاوت‌های جزئی در ظاهر منافذ سازه‌هایی متفاوت با یکدیگر به وجود آورده‌است.

کتابخانه نزدیک‌ترین سازه به آب است که از فضایی برابر با ۳۱ هزار و ۸۵۳  مترمربع برخوردار است و فضاهایی برای مطالعه، قفسه‌های کتاب، موزه‌ها و یک سالن برای برگزاری نمایشگاه‌ها را دربر گرفته‌است. یک تالار مرکزی به ارتفاع ۲۰ متر از میدان عمومی به سمت داخل ساختمان امتداد یافته‌است و به عنوان مکانی برای گردهم‌آیی‌های عمومی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مراکز فرهنگی و هنری به صورت دو مرکز مجزا در یک ساختمان پیوسته در قسمت پشتی کتابخانه قرار گرفته‌است. و مساحتی برابر با ۱۱ هزار و ۳۱۶ مترمربع را به خود اختصاص داده‌ است. یکی از این مراکز میزبان مراکز آموزشی و هنری متعدد برای کودکان و نوجوانان است در حالی که مرکز دیگر فضاهای اجرایی، استودیوها و گالری‌های هنری را دربر گرفته‌است. فضای بازی که بین این دو مرکز قرار گرفته‌است، نور طبیعی را به داخل سازه‌ها هدایت می‌کند و باعث تصفیه هوا می‌شود.

مرکز اجرایی مجتمع فرهنگی شنژن با مساحتی برابر با ۲۰هزار و ۶۶۰ مترمربع در حال حاضر در حال ساخته شدن است که قرار است در آن رستوران‌ها و مراکز خرید را نیز در خود جای دهد. مردم می‌توانند از طریق این مرکز به شهر راه پیدا کنند و این درحالی است که یک راه‌پله عظیم عابران را به سمت سالن نمایش‌ها و کنسرت‌ها با ظرفیت هزار و ۵۰۰ نفر، هدایت می‌کند. این مرکز همچنین یک سالن همایش کوچک‌تر با ظرفیت ۶۰۰ نفر را دربر خواهد گرفت.

کد خبر 399545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.