شرایط شهرستان در خشونت خانوادگی و طلاق مطلوب نیست

فرماندار خمینی شهر گفت: در موضوع خشونت خانوادگی، طلاق و تصادفات با موتورسیکلت شرایط مطلوبی نداریم و باید در حوزه پیشگیری و مشارکت های مردمی فعالیت های بیشتری داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا محمود مسلم زاده امروز _چهارشنبه ۱۳ آذر ماه_ در نشست شورای اداری شهرستان خمینی شهر که با حضور دادستان کل کشور برگزار شد، اظهار کرد: در بحث ارتقاء نیروهای امنیتی به دلیل وجود تراکم جمعیتی بالای شهرستان باید توجه بیشتری صورت گیرد.

وی ادامه داد: این شهرستان پتانسیل بالایی در دو حوزه اجتماعی و فرهنگی دارد و باید در خصوص بحث های پیشگیری قوی تر عمل شود تا بتوانیم مشارکت مردم را در این دو حوزه جلب کنیم.

فرماندار خمینی شهر با بیان اینکه در کنار خوبی های این شهرستان نواقص را هم باید بیان کرد، گفت: در موضوع خشونت خانوادگی، طلاق و تصادفات با موتورسیکلت شرایط مطلوبی نداریم و باید در حوزه پیشگیری و مشارکت های مردمی فعالیت های بیشتری داشته باشیم.

مسلم زاده افزود: شاخص های بهداشت و سلامت در محلات خمینی شهر بررسی شده است. همچنین در محله جوی آباد که یکی از محلات حاشیه ای شهر است اتفاقات خوبی ایجاد کردیم که اثرات آن را در اغتشاشات اخیر دیدیم.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در اغتشاشات اخیر به خمینی شهر خسارتی وارد نشد، گفت: در اغتشاشات سال ۹۶ خسارات بسیار و حتی کشته داشتیم اما امسال با تلاش حوزه های امنیتی، مردم و معتمدین شهر هیچ اتفاق، بی نظمی و اغتشاشی دیده نشد. 

باید با مردم صادقانه صحبت کنیم

همچنین نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی در این نشست اظهار کرد: در مجموعه دستگاه قضا به انسان های عادل، صادق  و شجاع نیاز داریم و اگر قوه قضائیه بخواهد کجدار و مریض رفتار کند و ملاحظه افراد را داشته باشد نمی تواند به وظایف خود عمل کند.

سید محمدجواد ابطحی با بیان اینکه فسادستیزی شامل فساد اداری، اخلاقی، اداری و فرهنگی است، افزود: هر چند الکترونیک شدن اقدامات تا حدود زیادی به شفافیت در ادارات کمک کرده اما جلب مشارکت مردم و حاکمیت قانون و ارجحیت ضابطه بر رابطه باید در ادارات اجرا شود.

وی با بیان اینکه نارضایتی مردم یک شبه ایجاد نشده است، تصریح کرد: همه نارضایتی ها از جایی سرباز می کند و همه برخوردهای بد و بی توجهی های مدیران باعث تلمبار شدن خواسته های مردم و فشار بر آنهاست، باید با مردم صادقانه صحبت کنیم و آنها را ناراحت نکنیم.

ابطهی با تأکید براینکه صف اغتشاشگران از مردم جداست، اظهار کرد: آشوبگران از صحنه وقایع اخیر استفاده کردند در حالیکه ما باید قبل از این اتفاقات با مردم صادقانه صحبت می کردیم تا آرامش پیدا کنند.

وی با تأکید بر اینکه وضع زندان خمینی شهر اسفناک است، افزود: باید برای ساماندهی زندان خمینی شهر ترتیبی اتخاذ شود که با اقداماتی شبیه بهسازی یا ایجاد زندان مشترک با شهرستان برخوار و میمه به موضوعات این زندان رسیدگی شود.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: اداره ثبت اسناد و املاک باید وضعیت بهتری داشته باشد، علاوه بر این، اداره پزشکی قانونی خمینی شهر هم وضعیت خوبی ندارد و در موضوع تأمین نیروی انسانی و فضای مناسب باید به آن رسیدگی کرد.

کد خبر 399541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.