خمینی شهر قاضی ناظر زندان ندارد

رئیس دادگستری خمینی شهر با اشاره به کمبود شدید نیرو در شهرستان گفت: قاضی اجرای احکام نداریم و سرپرستی ما همکار قضایی ندارد و حتی ناظر زندان نداریم که همه این موضوعات از عوامل اطاله دادرسی و نوبت های رسیدگی حتی یکساله را ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جمشید شیروانی امروز _چهارشنبه ۱۳ آبان ماه_ در نشست شورای اداری این شهرستان با حضور دادستان کل کشور با اشاره به اینکه این شهرستان بعد از کرج بیشترین تراکم جمعیتی را دارد، اظهار کرد: این حوزه قضایی سه ساختمان دارد که مجموعه‌ دادگاه‌های کیفری، انقلاب و دادسرا در آن متمرکز است و همچنین یک ساختمان مربوط به شورای حل اختلاف است.

وی با اشاره به اینکه در این شهرستان یک زندان با جمعیت ۳۷۰ زندانی وجود دارد، افزود:  ۱۷۰ نفر از این زندانیان دارای رای باز هستند، همچنین دادسرای این شهرستان دارای هفت شعبه نیابت، کیفری و اظهار نظر است و یک دادگاه انقلاب و پنج شعبه حقوقی و دو شعبه خانواده دارد.

رئیس دادگستری خمینی شهر تصریح کرد: ورودی پرونده‌های دادسرای ما حدود ۱۶ هزار پرونده بوده است.

شیروانی با تاکید بر اینکه در این شهرستان با کمبود شدید نیرو مواجه هستیم، گفت: در بخش‌هایی حتی نیروی لازم را نداریم، قاضی اجرای احکام نداریم و سرپرستی ما همکار قضایی ندارد و حتی ناظر زندان نداریم که همه این موضوعات از عوامل اطاله دادرسی و نوبت های رسیدگی حتی یکساله را ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه محله جوی آباد مشکلاتی دارد که باید در رفع آن کوشا بود، اظهار کرد: متاسفانه این محله از کانون های خرید و فروش موادمخدر  و اعتیاد است.

کد خبر 399536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.