اگر نیروی انتظامی ورود نمی کرد اغتشاش گران اصفهان را نابود می کردند

دادستان کل کشور با تاکید بر اینکه سیاست قوه قضائیه این بود که دستگیر شدگان تعیین تکلیف شوند، افزود: در این قضایا عده ای بی تقصیر یا با تقصیر جزئی دستگیر شدند؛ اما آنهایی را که سلاح گرم و سرد داشتند و به آدم کشی و آتش زدن اماکن اقدام کردند از دیگر دستگیر شدگان جدا کردیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدجعفر منتظری بعد از ظهر امروز (چهارشنبه) در سفر به استان اصفهان در شورای اداری شهرستان خمینی شهر با بیان اینکه در دستگاه قضایی طالب اضافه کردن پرونده و اعلام افراد به عنوان محکوم نیستیم، اظهار کرد: همواره توطئه های گوناگون به دست این ملت خنثی شده است، دشمن در حوزه جنگ اقتصادی با تمام قدرت به میدان آمده است همانطور که در دفاع مقدس دشمنان برای نابودی ایران به میدان آمده بودند، اما آنچه باعث پیروزی در جنگ شد فرماندهی امام(ره) بزرگوار، تبعیت مردم و مقاومت ملت بود هرچند دشمن هنوز هم دست از توطئه برنداشته است.

دادستان کل کشور با اشاره به حوادث عراق و لبنان، افزود: چرا باید کنسولگری ایران در عراق مورد حمله شماری قرار گیرد؟ متاسفانه برخی شیعه انگلیسی هستند و ریشه هایی در ایران و حتی رگه های آنها به حوزه علمیه قم نفوذ کرده است؛ اگر اینها شیعه واقعی و به دنبال ولایت امیرالمومنین (ع) هستند چرا پایگاهشان در انگلیس است؟ چرا مراکز نشر تبلیغاتشان در انگلیس است؟ چه شده که دولت مکار انگلیس تا این حد به آنها امکانات می دهد؟

منتظری اظهار کرد: این سیاست شیطانی انگلیس است که با پول عده ای را در لباس روحانی در ایران و عراق اجیر کرده است، باید بپرسید هزینه های این شبکه های میلیاردی را چه کسانی تامین می کنند؟ ملت ما بیدار است و این مسائل را رصد می کند؛ اگر این موضوعات را بدانیم نمی گذاریم هیچ عامل نفوذی در بین این مردم نفوذ کند.

دادستان کل کشور با بیان اینکه مردم ما بصیرت دارند، گفت: کسی که به وقایع و زمانه آشنایی داشته باشد شبهات او را به زمین نمی زند و ویژگی ملت ایران این است که بیدار است.

خیانت برخی مشکلات اقتصادی را مضاعف کرده

وی با بیان اینکه در حوادث اخیر مردم گلایه های اقتصادی داشتند، افزود: بخشی از این مشکلات به توطئه های استکبار برمی گردد؛ آنها گفته اند فشار اقتصادی بر مردم ایران موجب سرنگونی نظام خواهد شد؛ اما کشور به اندازه کافی ذخایر طبیعی دارد که اگر به درستی مدیریت شود هرگز توطئه دشمن در جنگ اقتصادی به نتیجه نخواهد رسید؛ اما به علت خیانت برخی و گل آلود کردن آب در این شرایط مشکلات اقتصادی مضاعف شده است.

منتظری با بیان اینکه باید مسئله قیمت بنزین مدیریت می شد، افزود: مجلس این قانون را از قبل مصوب کرده بود که هر ساله قیمت سوخت و حامل های انرژی افزایش یابد، اما باید دولت را مکلف می کرد که این قانون را با شیب ملایم اجرا کند، اگر شیب ملایم بود مردم اعتراضی نمی کردند، افرایش یکباره قیمت بنزین با بی تدبیری انجام شد. متولیان باید همه شرایط را از قبل برای مردم تشریح می کردند و قطعا این مردم خوب همه موارد را می پذیرفتند و همراهی می کردند.

وی با تاکید بر اینکه عده ای از این فرصت استفاده کردند، اظهار کرد: دشمن حدود دو سال است که می خواهد از یک حادثه استفاده و اغتشاش ایجاد کند، در ناآرامی های اخیر دشمن سوار بر موج شد و حوادثی در شهرها ایجاد کرد اما مردم به مجرد اعتراضات فهمیدند مسئله، گرانی بنزین نیست.

دادستان کل کشور با بیان اینکه مردم صف خود را از فتنه گران جدا کردند، گفت: در حوادث این چنینی ماموران امنیتی وظیفه حفظ امنیت مردم را دارند؛ اگر ماموران انتظامی ورود نمی کردند مطمئن باشید اغتشاش گران شهر اصفهان را نابود می کردند؛ امروز عده ای سنگ اغتشاشگر ان را به سینه می زنند؛ ما همه موارد را رصد می کردیم و مردم راه خود را از این عده جدا کردند.

عده ای موج سواری می کنند و خسارت آن را مردم می پردازند

وی با تاکید بر اینکه سیاست قوه قضائیه این بود که دستگیر شدگان تعیین تکلیف شوند، افزود: در این قضایا عده ای بی تقصیر یا با تقصیر جزئی دستگیر شدند که مورد چندان مهمی نبود؛ اما آنهایی را که سلاح گرم و سرد داشتند و به آدم کشی و آتش زدن اماکن اقدام کردند از دیگر دستگیر شدگان جدا کردیم.

دادستان کل کشور افزود: عده ای به نام سلبریتی دم از دفاع از اغتشاشگران می زنند؛ آیا یک نماینده مجلس اسلامی نباید این قدر بصیرت داشته باشد که بداند با چه شبکه ای مصاحبه می کند و آب به آسیاب چه کسی می ریزد؟ در جریاناتی که امنیت ملت را هدف قرار داده اند نباید اینچنین کرد. کسانی مانند هنرمندان یا سایر  افرادی که حمایت می کنید اگر عزیزان شما توسط این افراد کشته شده بودند هم این حرفها را می زدید؟

وی گفت: انباشت سلاح در مراکز استان ها برای چه بوده است؟ ما می دانیم آبشخور این به اصطلاح دلسوزان مردم از کجاست و مطمئن هستیم که این افراد هیچ‌کمکی نمی کنند. دولت وظیفه دارد از خانواده ها دلجویی و خسارت آنهایی که در این حوادث آسیب دیدند و خسارت اشرار به مردم را جبران کند.

منتظری با بیان اینکه دلمان می سوزد عده ای موج سواری می کنند اما خسارت آن را مردم می پردازند، گفت: این افراد هر جا منافع خود را در خطر دیدند، به اربابان خود پناهنده می شوند کما اینکه افرادی بودند که حتی از نمایندگان مجلس بودند اما به اربابان خود پناه بردند، آنها باید بدانند این ملت ایستاده و ملتی نیست که به خاطر نان و رفاه قیام کند، اینها برای اسلام و ارزش های دینی قیام کردند و پای همه این ارزش ها ایستاده اند.

وی با تاکید بر اینکه مشکلات شهرستان خمینی شهر را پیگیری خواهم کرد، گفت: موضوع صندوق های قرض الحسنه، مبادلات مالی و اقتصادی نیست و تنها معنای قرض الحسنه دارد و همواره به دنبال ضابطه مند شدن این صندوق ها بوده ایم که در شهرستان خمینی شهر باید این صندوق ها ساماندهی شوند و نیازی به تعطیلی آنها نیست؛ همه خسارات موسسات مالی به دلیل عدم ساماندهی آنها بوده است.

کد خبر 399525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.