حمام تاریخی روستای میرآباد اصفهان مرمت می‌شود

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بویین میاندشت از مرمت حمام تاریخی روستای میرآباد بخش مرکزی از توابع بوئین و میاندشت خبر داد.

به‌گزارش ایمنا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اصفهان، جواد فرهادی گفت: مرمت این حمام تاریخی که مراحل ثبت ملی آن در حال انجام است شامل خاک‌برداری و سبک‌سازی بام، رفع خطر تخریب سقف، اصلاح شیب‌بندی بام، دورچینی بام و سامان‌دهی نورگیرهای سقف حمام است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بویین میاندشت تاکید کرد: مرمت این بنای تاریخی، طی تفاهم‌نامه‌ای بین میراث‌فرهنگی شهرستان و بخشداری بخش مرکزی بویین میاندشت از محل اعتبارات بخشداری و دهیاری روستا و با نظارت اداره میراث‌فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان بوئین و میاندشت طی هفته‌های گذشته آغاز شد.

او با بیان این‌که اجرای این عملیات مرمتی طی برنامه زمان‌بندی مشخص انجام شد، گفت: در ابتدا طی برنامه زمان‌بندی مراحل آواربرداری و رفع خطر ریزش سقف انجام شد و پس از شیب‌بندی و اجرای پلاستر ماسه سیمان، به‌دلیل بارش باران و برف در حال حاضر امکان اجرای عایق میسر نیست، که در اولین فرصت پس از خشک شدن کامل سقف و وجود شرایط مناسب اجرای عایق روی بام انجام خواهد شد.

کد خبر 399516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.