هر روز به پرونده‌های فرار از قانون اضافه می‌شود

معاون فرهنگی قوه قضائیه گفت: با یک زنجیره بد اقتصادی و فرار از قانون در کشور مواجه هستیم و هر روز به پرونده‌های فرار از قانون اضافه می‌شود، بنابراین لازم است که قوانین اصلاح شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از گلپایگان، حجت الاسلام هادی صادقی امروز (چهارشنبه) در جلسه شورای اداری این شهرستان، اظهار کرد: با پیروزی انقلاب نابسامانی دوران طاغوت ساماندهی شد و در عرصه‌های مختلف به پیشرفت‌هایی دست یافتیم.

وی گفت: بعضی از مسائل خاص شهرستان را مانند تصرف زمین‌های زراعی و تأمین نشدن سوخت کشاورزان و دامداران با پیگیری‌ها در مرکز استان و یا کشور حل و فصل خواهیم کرد.

معاون فرهنگی قوه قضائیه تصریح کرد: موافق رفتار خشن بانک‌ها با تولید کنندگان و سرمایه‌گذاران نیستیم، اما برخی بانک‌ها هم مشکلاتی دارند.

صادقی تصریح کرد: با وضع قوانین جدید شرایط بدتر شده است، زیرا وقتی یک تولید کننده با بروکراسی اداری مواجه می‌شود که حتی با  شعار اقتصاد مقاومتی هم‌خوانی ندارد به کار دلالی روی می‌آورد و در نتیجه تولید تعطیل می‌شود و بیکاری و فقر و تورم افزایش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: با یک زنجیره بد اقتصادی و فرار از قانون در کشور مواجه هستیم و هر روز به پرونده‌های فرار از قانون اضافه می‌شود، بنابراین لازم است که قوانین اصلاح شود.

معاون فرهنگی قوه قضائیه با بیان اینکه سال‌هاست که شعار دولت الکترونیک مطرح می‌شود، اما با وجود اینکه امکاناتش وجود دارد هنوز عملیاتی نشده است، گفت: برای گرفتن یک استعلام از بانک و یا ادارت دیگر هنوز به صورت دستی باید کارها انجام شود.

صادقی افزود: اگر استعلام الکترونیکی و یکپارچگی اطلاعاتی وجود داشت، مفسدان اقتصادی نمی‌توانستند از کشور فرار کنند، اما با افزایش مراکز نظارتی کارها آسان‌تر نخواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: برخی قوانین باید اصلاح شود و اگر اصلاحی انجام نشده به دلیل این است که کارها  کارشناسی انجام نمی‌شود، فرهنگ قانون گذاری باید به سمت تسهیل‌گری برود تا از فرایندها کاسته شود.

کد خبر 399498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.