بودجه سال آینده شهرداری به روش راهبردی و عملیاتی تهیه می‌شود

معاون شهردار همدان از تهیه بودجه سال آینده شهرداری به روش راهبردی و عملیاتی خبر داد.

به گزارش ایمنا، مرتضی حضرت زاده، اظهار کرد: برنامه راهبردی- عملیاتی شهر و شهرداری همدان به عنوان اولین برنامه مشارکتی شهر در تابستان سال جاری در دستور کار معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری همدان قرار گرفت، این برنامه بر اساس «دستورالعمل تهیه، تصویب، اجرا و پایش برنامه عملیات نوسازی و عمران و اصلاحات شهر (برنامه راهبردی-عملیاتی شهر و شهرداری)» ابلاغی سال ۱۳۹۴ در چارچوب ۹ مرحله تعریف شده است.

وی عنوان کرد: به موجب این برنامه چشم‌انداز شهر در افق ۲۰ ساله ترسیم می‌شود و چهار برنامه عملیاتی در ابتدای فازهای پنج ساله تهیه می‌شود، وجه تمایز این برنامه با سایر طرح‌ها و برنامه‌ها، مشارکتی بودن آن است و تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا ضمن اخذ نظرات تمامی گروه‌های ذی‌نفع، ذی‌ربط و ذی‌نفوذ از جمله مدیران شهری، دستگاه‌های اجرایی مشارکت‌کننده، نخبگان و متخصصین شهر و جامعه مدنی، چشم‌انداز مورد وفاق همگان تبیین شود و بر مبنای چشم‌انداز، برنامه‌های عملیاتی تعریف شود.

معاون شهردار همدان تصریح کرد: اتصال برنامه‌های عملیاتی به بودجه‌های سازمانی و اندازه‌گیری روند پیشرفت برنامه‌ها به کمک سازوکار پایش متضمن موفقیت این برنامه خواهد بود.

وی با بیان اینکه با اجرای این برنامه راهبردی می‌توان نسبت به آینده شهر و شهرداری خوشبین بود، گفت: کمیته‌های مشخصی با حضور معاونین شهردار و مدیران مناطق در این زمینه تشکیل خواهد شد که در قابل کارگروه‌های مشخصی اهداف این برنامه را بررسی، تبیین و ارایه خواهند کرد.

حضرت زاده با تأکید بر اینکه این برنامه برای همه شهروندان حایز اهمیت است، گفت: در این برنامه راهبردی و عملیاتی شهروندان باید حضور فعالی داشته باشند چرا که از منظر شهروندی در موضوعات مدیریت شهری ورود پیدا خواهند کرد و چون این برنامه به صورت مشورتی اجرا خواهد شد قطعا اتفاقات بهتری را برای شهر رقم خواهد زد.

معاون شهردار همدان تأکید کرد: از دبیران کارگروههای تخصصی و کارگروه مناطق درخواست دارم در اجرای این برنامه از وجود نیروهای زبده، کاردان، توانمند و مجرب استفاده کنند که نسبت به این قبیل موضوعات اشراف کاملی دارند و در دست یابی به اهداف مورد نظر برنامه کمک رسان هستند.

حضرت زاده تصریح کرد: درصدد هستیم بودجه سال آینده را به روش راهبردی و عملیاتی تدوین و تهیه کنیم که تحقق این موضوع نیازمند توجه و تلاش مجموعه مدیریت شهری است و در این مسیر به دنبال آن هستیم بودجه سال ۹۹ برشی از برنامه پنج ساله توسعه شهر همدان باشد که در کنار این موضوع از تمامی مدیران درخواست داریم نقطه نظرات، طرح‌ها و ایده‌های خود پیرامون بودجه و تعرفه عوارض را ارایه کنند تا قبل از ارسال به شورای اسلامی شهر مورد ارزیابی قرار گیرد.

کد خبر 399495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.