مدیریت سرای محله‌های شیراز به سمن‌ها واگذار می‌شود

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: برای مدیریت و بهره‌برداری از سرای محله‌های شهر به شهرداری شیراز اجازه داده ‌می‌شود، مدیریت سرای محله‌ها را با فراخوان عمومی به سمن‌ها واگذار کند.

احمد تنوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درخصوص بررسی لایحه واگذاری مدیریت سرای محله‌های شهر شیراز به سازمان‌های مردم نهاد (سمن‌ها) اظهار کرد: این لایحه در راستای اساسنامه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز به منظور ایجاد بستر مناسب، افزایش مشارکت شهروندان و استفاده از ظرفیت نهادهای غیردولتی و غیر سیاسی(سازمانهای مردم نهاد) مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه این لایحه در آستانه تصویب نهایی قرار گرفته است، افزود: در حوزه فعالیت این سازمان، برای مدیریت و بهره‌برداری از سرای محله‌های شهر به شهرداری شیراز اجازه داده ‌می‌شود، مدیریت سرای محله‌ها را با فراخوان عمومی و بر اساس امتیاز کسب شده مطابق دستورالعمل به سازمانهای مردم نهاد غیر سیاسی، غیر قومی و دولتی (سمن‌ها) واگذار کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: پرداخت همه‌ی هزینه‌های سرای محله برعهده شهرداری است و از ۴۰ تا ۸۰ درصد درآمد حاصل از سرای محله به تشخیص شهرداری بابت حق مدیریت به سمن پرداخت ‌می‌شود.

وی ادامه داد: درصدهای ذکرشده مربوط به سال پایه واگذاری و درسالهای بعد به تشخیص شهرداری قابل تغییر و مالکیت سرای محله و تجهیزات آن نیز متعلق به شهرداری است.

کد خبر 399487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.