سفر رایگان شهری برای معلولان مشهدی

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد از فراهم شدن امکان ثبت‌نام کارت شهروندی ویژه و استفاده از ۶۰ سفر رایگان ماهانه برای افراد دارای معلولیت در شهر مقدس مشهد خبر داد.

به گزارش ایمنا، محمدجواد رجاییان اظهار کرد: بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر، شهرداری مشهد در راستای اجرای تبصره دو ماده پنج قانون حمایت از معلولان، بند ۲۷ منشور حقوق و مسئولیت‌های شهرنشینی شهر مشهد و در راستای حمایت از حقوق معلولان و به منظور ایجاد رفاه برای معلولان جسمی و حرکتی و تسهیل در ارائه خدمات حمل و نقل عمومی درون شهری (اتوبوس و قطارشهری) برای هر فرد با معلولیت درجه شدید و خیلی شدید، تعداد ۶۰ سفر رایگان در هر ماه منظور کرده است.

وی افزود: افراد دارای معلولیت در مشهد، برای بهره‌مندی از این تسهیلات لازم است در ابتدا به آدرس اینترنتی https://mancard.mashhad.ir مراجعه و با ثبت اطلاعات خود در بخش «ثبت‌نام من‌کارت معلولان»، درخواست صدور «من کارت» ویژه را ارائه کنند تا پس از صحت‌سنجی این درخواست، کارت مربوطه به اداره بهزیستی مشهد ارسال و فرد دارای معلولیت کارت خود را دریافت کند.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد تصریح کرد: دریافت‌کنندگان این خدمت لازم است که در ابتدای هرماه برای استفاده و شارژ تخفیف ماهانه به یکی از باجه‌ها یا مراکز شارژ و فروش «من‌کارت» مراجعه کنند، ضمن آنکه با اتمام تعداد سفر رایگان ماهانه، سفرهای بعدی با کسر هزینه انجام خواهد شد.

وی با تاکید بر امکان استفاده خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران از خدمات رایگان حمل‌ونقل عمومی، گفت: از ابتدای شهریورماه سال‌جاری ارائه تسهیلات رایگان حمل‌ونقل عمومی به این خانواده‌ها نیز در حال انجام بوده و در حال حاضر برای معلولان شهر مشهد نیز در نظر گرفته شده است.

رجاییان تاکید کرد: سهمیه رایگان اختصاص داده شده قابل انتقال به ماه بعد نبوده و فقط از طریق دریافت کارت ویژه قابل استفاده است.

وی با ابراز امیدواری در خصوص رضایتمندی بیشتر اقشار خاص شهر برای دریافت خدمات مطلوب‌تر، افزود: سامانه پاسخگویی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد با شماره ۳۱۲۹۱۵۱۳ آماده پاسخگویی به سئوالات احتمالی شهروندان در این زمینه خواهد بود.  

کد خبر 399484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.