شهرضا ۱۰۹۸ هکتار بافت فرسوده دارد

شهردار شهرضا گفت: یک‌هزار و ۹۸ هکتار از مساحت دو هزار و ۴۰۰ هکتاری این شهر بافت فرسوده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حبیب قاسمی پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در جلسه شورای اداری شهرضا، اظهار کرد: باید با اصلاح قوانینی که زمینه بروز خطا و جرایم در حوزه شهری را فراهم می‌کند، زمینه فعالیت نظام‌مند شهروندان و افزایش توان نظارتی شهرداری‌ها فراهم شود.

وی با اشاره به تبصره ۳ ماده ۱۰۱ قانوون شهرداری‌ها، ادامه داد: این تبصره ریشه بسیاری از مشکلات شهرداری‌ها است ودر صورتی که بخواهیم تفکیک و افزار اراضی به صورت قانونی انجام شود باید این تبصره اصلاح شود.

شهردار شهرضا تصریح کرد: در شرایطی که حدود ۶۰ درصد اراضی این شهر فاقد سند ثبتی است و مالکان بدون پرداخت عوارض شهرداری اقدام به تفکیک و فروش زمین بر اساس قولنامه‌های عادی می‌کنند، نمی‌توان انتظار اجرای کامل و دقیق قانون را داشته باشم.

قاسمی با بیان اینکه بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان از حقوق شهرداری شهرضا با این دلیل پرداخت نشده است، تصریح کرد: در حال حاضر بسیاری از موارد تفکیک اراضی بدون نظارت شهرداری انجام می‌شود.

وی با اشاره به اطاله بروکراسی اداری در تدیون و تایید طرح‌های تفصیلی و جامع، تاکید کرد: این مسئله باعث ناهماهنگی بین طرح‌ها و وضع موجود می‌شود.

شهردار شهرضا با بیان اینکه یک‌هزار و ۹۸ هکتار از مساحت دو هزار و ۴۰۰ هکتاری این شهر بافت فرسوده است، اظهار کرد: نبود اسناد مالکیت در اراضی بافت فرسوده عملیات تملک و تخریب برای گایش و احداث معابر را با چالش جدی مواجه کرده است.

کد خبر 399478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.