معافیت مالیاتی بخش فرهنگ یک سرمایه‌گذاری بلند مدت است

رئیس امور فرهنگ، گردشگری و ورزش سازمان برنامه و بودجه گفت: معافیت مالیاتی بخش فرهنگی برای کشور یک سرمایه‌گذاری بلند مدت و نشان‌دهنده اهمیت نقش فرهنگ برای دولت است.

به گزارش ایمنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی، روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان برنامه و بودجه کشور، هادی جعفری‌نژاد با اشاره به سابقه و روند تدوین و اصلاح بند "ل" ماده ۱۳۹ قانون مالیات‌های مستقیم، اظهار کرد: براساس این قانون فعالیت‌های انتشاراتی، فرهنگی، هنری و قرآنی از پرداخت مالیات معاف هستند که این امر باعث حمایت دولت از اقتصاد فرهنگ و کسب و کارهای فرهنگی خواهد شد.

وی با اشاره به محدودیت‌های منابع ایجادشده ناشی از تحریم‌های ظالمانه گفت: یکی از راه‌های جبران منابع درآمدی و قطع وابستگی بودجه هزینه‌ای کشور به درآمدهای نفتی، گسترش پایه مالیاتی است. اما گسترش پایه مالیاتی به معنای پرداخت بیشتر مالیات توسط مالیات‌دهندگان فعلی نیست، بلکه به معنای دریافت مالیات از کسانی است که فعالیت‌های سودآوری دارند و تاکنون در زمره مالیات‌دهندگان نبوده‌اند. اما فعالیت‌های فرهنگی، هنری در این شرایط سخت اقتصادی همچنان شایسته معافیت مالیاتی صددرصدی هستند.

رئیس امور فرهنگ، گردشگری و ورزش سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه ۲۰۰ هزار فعال هنری، ۴۰۰۰ ناشر، ۱۵۰۰ کتابفروشی،‌ ۳۵۰۰ موسسه قرآنی،‌ ۸۰ هزار فعال قرآنی،‌ ۲۰۰۰ گروه هنری و ۵۰۰۰ رسانه مکتوب و مجازی در کشور فعال هستند، افزود: تقلیل این گروه بزرگ فعال در عرصه فرهنگ و هنر کشور به چند چهره خاص و محروم کردن این خیل عظیم اصحاب فرهنگ و هنر از این معافیت به بهانه درآمد بالای چند بازیگر و هنرپیشه، ظلم مضاعف به بخش فرهنگ کشور است.

جعفری‌نژاد خاطرنشان کرد: دستور وی مبنی بر حذف بند موجود در تبصره شش پیشنهادی لایحه بودجه ۱۳۹۹ کل کشور درباره تقلیل معافیت مالیاتی فعالیت‌های فرهنگی و هنری، موجی از امیدواری را در بین اهالی فرهنگ و هنر کشور ایجاد کرد.

کد خبر 399464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.