شورای نمایش اجازه ورود افراد تحصیل کرده به عرصه تئاتر را نمی‌دهد

کارگردان تئاتر آن سوی آینه گفت: واقعیت تلخی است که شورای نمایش اداره ارشاد دانشجویان را اذیت می‌کند و به شخصی که چهارسال زحمت کشیده و در این زمینه تحصیل کرده مجوز نمی‌دهد واز ورود افراد تحصیل کرده به عرصه تئاتر و اجرا جلوگیری می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، لیلا پرویزی امروز چهارشنبه ۱۳ آذرماه_ در نشست رونمایی از نمایش "آن سوی آینه" اظهارکرد: تمرین نمایش آن سوی آینه از تیرماه شروع شد، نمایش در ظاهر شما را می خنداند ولی دغدغه من به عنوان کارگردان این بود که بعد از هرخنده برای مخاطب چالشی مطرح شود که در برهه ای از زندگی‌ آن را لمس می‌کند.

وی افزود: بحران میانسالی در مقطعی که به خصوص در زندگی زناشویی با آن مواجهیم بسیار مهم است و بیشترین آمار مراجعه کننده به روانشناسان را در این دوران اتفاق می‌افتد؛ مخاطب این نمایش تنها میانسالان نیستند بلکه بیشتر افراد متاهلی هستند که دچار رکود عاطفی در زندگیشان شدند.

این کارگردان اضافه کرد: متاسفانه در کشور در این حوزه نمایش‌های محدودی داریم، چراکه نمایش نامه نویس رغبت نوشتن ندارد و نمایشنامه نویسی در کشور در حد نمایشنامه نویسی در اروپا با پیشینه تاریخی که دارد، نیست.

پرویزی با بیان اینکه نمایش آن سوی اینه خنده دار نیست بلکه نگاه اجتماعی و روانشناسانه دارد، گفت: در طول نمایش لبخند بر روی لب مخاطب می نشیند، اما او را به تفکر وادار میدارد.

این کارگردان با اشاره به مشکلاتی که در حوزه کار تئاتر وجود دارد، تصریح کرد: اداره ارشاد سال هاست از حیطه حمایت خارج شده و بیشتر نظارت می‌کند و متاسفانه براساس طیف رنگی تایید یا رد می‌شویم چراکه سالهاست ادم ها را با طیف رنگی متفاوت می‌بینند. واقعیت تلخی است که اداره ارشاد دانشجویان را اذیت می‌کند و به شخصی که چهارسال زحمت کشیده و در این زمینه تحصیل کرده مجوز نمی‌دهد واز ورود افراد تحصیل کرده به عرصه تئاتر و اجرا جلوگیری می‌کند.

وی خاطرنشان کرد:تئاتر اصفهان رو به افول نیست آنچه که از تئاتر اصفهان می‌شناسیم و می‌بینیم رو به افول است، بسیاری از تئاترهای اصفهان به خوبی تبلیغ می‌شوند و مخاطب دارند اما تئاترهایی در اصفهان  مهجور مانده که تئاتر های بسیار ارزشی هستند و با سالن خالی روبرو شدند گاهی یک اثر خوب به لحاظ مالی ایده ال به خاطر شرایط گروه تصمیم می‌گیرد به حداقل‌ها رضایت بدهد.

کد خبر 399460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.