اجرای فاز نخست پروژه نیروگاه خورشیدی میدان میوه و تره بار

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان گفت: پروژه فاز نخست نیروگاه خورشیدی میدان مرکزی میوه و تره بار شهرداری اصفهان در مرحله انتخاب سرمایه‌گذار است تا با مشارکت این سازمان احداث شود.

محمدمجیری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به اینکه ظرفیت خوبی در میدان مرکزی میوه و تره بار برای ایجاد نیروگاه خورشیدی وجود دارد، در صدد احداث یک نیروگاه ۵۰۰ کیلوواتی در میدان مرکزی میوه و تره‌بار با مشارکت بخش خصوصی برآمدیم.

وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده نیروگاه خورشیدی با ظرفیت حدود ۵۰۰ کیلووات بر روی سقف تالار ۲۶ میدان مرکزی میوه و تره‌بار ایجاد می‌شود.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه میدان مرکزی میوه و تره‌بار ظرفیت شش مگاواتی تولید برق را دارد، خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت بسیار خوبی که در میدان مرکزی میوه و تره بار اصفهان وجود دارد، می‌توان نیروگاه خورشیدی را بر روی بام سایر تالارهای این میدان نیز احداث کرد.

وی ادامه داد: پروژه احداث فاز نخست نیروگاه خورشیدی میدان مرکزی میوه و تره‌بار شهرداری اصفهان در مرحله اعلام فراخوان از سوی سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان است تا پس از انتخاب مشارکت‌کننده بخش خصوصی و با همکاری این سازمان، عملیات اجرایی آن آغاز شود.

مجیری گفت: نیروگاه خورشیدی میدان مرکزی میوه و تره‌بار از مدل «آنگرید» (On-grid) است و برق تولیدی آن بر روی شبکه توزیع برق شهرستان بارگذاری و به فروش می‌رسد.

کد خبر 399452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.