پیش‌بینی قیمت سکه امامی، حاکی از افزایش است

به گفته رییس بانک مرکزی ایران، تغییرات نرخ ارز طیف وسیعی از متغیرهای اسمی و واقعی را به طرق مختلف تحت تاثیر قرار می‌دهد. این که سطح مطلوب و بهینه نرخ ارز برای یک اقتصاد چه چیزی است، نیازمند بررسی دقیق تحولات درونی و بیرونی اقتصاد در نتیجه تغییرات نرخ ارز است.

به گزارش ایمنا، در چنین بررسی‌هایی به طور قطع حساسیت صادرات و واردات کشور نسبت به تغییرات نرخ ارز می‌تواند حاکی از نکات بسیار مهمی برای سیاستگذار ارزی باشد.

بنابراین با توجه به این که سیاستگذار ارزی باید نگاه کلان  و ملی را در نظر داشته  و در راستای حداکثر سازی منافع ملی اقدام کند، برقراری سطح بهینه نرخ ارز که به عنوان نرخ ارز تراز نیز از آن یاد می‌شود باید در دستور کار سیاستگذار ارزی قرار داشته باشد.

در یادداشت رئیس‌کل بانک مرکزی آمده است که "از ابتدای سال ۱۰ میلیارد دلار ارز برای کالاهای اساسی و ۱۵ میلیارد دلار در چارچوب سامانه نیما تامین شده است.

در طول دو هفته اخیر انتظارات غیر واقعی در بازار ارز ایجاد و سفته بازی به آن دامن زد این روند نمی‌تواند پایدار باشد

اضافه برداشت بانک‌ها با بیش از ۴۰ درصد کاهش به رقم بسیار کمتری نسبت به مشابه پارسال رسیده است و بانک مرکزی در حال حاضر برنامه ای برای انتشار اوراق مشارکت ندارد."

در روزهای گذشته شاهد صعود قیمت سکه امامی در بازار بودیم. برای دوره های پیش رو همچنان صعود پیش بینی می‌شود و در این صعود در انتظار رسیدن قیمت به سطح ۴.۴۸۶.۰۰۰ و پس از آن ۴.۵۲۸.۰۰۰ خواهیم بود.

شرط ادامه صعود قیمت پایداری بالاتر از سطح ۴.۴۷۰.۰۰۰ است و در صورت شکست سطح و قرار گرفتن قیمت پایین تر از آن صعود متوقف خواهد شد.

اندیکاتور RSI نیز نشان از صعود قیمت دارد.

منبع: سایت طلا

کد خبر 399442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.