طلاق در اصفهان کاهش یافته است

استاندار اصفهان گفت: آمار طلاق در استان اصفهان کاهش یافته است اما یک طلاق هم برای جامعه اسلامی زیاد است و نباید در جامعه اسلامی حتی یک طلاق هم اتفاق بیافتد و باید از خود بپرسیم که برای کاهش آمار آسیب های اجتماعی چه کرده ایم؟

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس رضایی صبح امروز چهارشنبه _۱۳ آذرماه_ در دومین اجلاس استانی نماز با عنوان "نماز و مدرسه" که در محل سالن اهل بیت برگزار شد، با ارائه تذکراتی نسبت به توسعه فرهنگ نماز در کشور، اظهار کرد: نفس حضور در جلسات نکوداشت نماز، مسئولیت آفرین است و همه باید با اهتمام ویژه نسبت به نماز، اول وقت یا به جماعت خواندن این فریضه دینی را در اولویت فعالیت های روزانه خود قرار دهیم.

وی افزود: یکی از ضرورت هایی که در جلسات نکوداشت نماز باید به آن توجه شود جماعت خواندن نماز است. نقش بی بدیل مدیران مدارس در توسعه فرهنگ نماز غیرقابل انکار است و می توانند الگوی مناسبی برای دانش آموزان در این حوزه بوده و با حضور در مساجد و نمازخانه ها الگوی شاخصی در نماز خواندن باشند.

استاندار اصفهان با بیان اینکه تا پیش از انقلاب اسلامی آروزی دیدن آفتاب حکومت اسلامی را داشتیم، تصریح کرد: نماز اول وقت و جماعت بر اساس سیره انبیا و اولیا خدا باید در اولویت فعالیت ها و کارهای یک مسلمان باشد و در صورت عملی شدن این مهم، دیگر تنها مسلمان زبانی نیستیم. باید اهتمام جدی به افزایش دانش و بینش پرسنل نسبت به نظام الهی و ارکان دینی داشته باشیم زیرا استکبار جهانی همواره سعی می کند تا با برپا کردن جنگ های مختلف علیه بینش، تفکر و خداجویی مردم شریف انقلابی ایران عمل کند.

رضایی اضافه کرد: نباید فعالیت دشمن در این مقوله ها را دست کم بگیریم. یکی از رسالت های ما مسئولان افزایش روزانه آگاهی و بینش نسبت به مباحث مهم اعتقادی همچون نماز است زیرا همواره در مقابله با دستگاه های رسانه ای استکبار جهانی قرار داریم و نباید در برابر دشمن دست خالی باشیم. باید به گونه ای عمل کنیم که در آخرت در برابر پیشگاه نبی مکرم اسلام سربلند باشیم.

وی ادامه داد: شرکت در نماز جماعت ملاک مناسبی برای ارزیابی کارکنان سازمان ها و ادارات است و باید در شیوه نامه نظام ارزیابی کارمندان سازمان های دولتی مختلف قرار بگیرد زیرا توسعه فرهنگ نماز یکی از رسالت های اصلی ما است.

بهترین تضمین برای سلامت آینده جامعه توجه به نماز در مدارس است

استاندار اصفهان با بیان اینکه نقش بی بدیل نماز در کاهش آسیب های اجتماعی بر هیچ کس پوشیده نیست، خاطر نشان کرد: آمار طلاق در استان اصفهان کاهش یافته است اما یک طلاق هم برای جامعه اسلامی زیاد است و نباید در جامعه اسلامی حتی یک طلاق هم اتفاق بیافتد و باید از خود بپرسیم که برای کاهش آمار آسیب های اجتماعی چه کرده ایم؟

رضایی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی، افزود: بهترین تضمین برای سلامت آینده جامعه توجه به نماز در مدارس است. بر اساس پژوهش های دانشگاهی، افرادی که بیشتر به معنویت و نماز می پردازند کمتر دچار آسیب های جسمی می شوند.

وی یادآور شد: مدرسه و خانواده به تنهایی نمی توانند دانش آموز را نماز خوان کنند و ارتباط این دو عنصر فرهنگی است که موجب ترغیب دانش آموز به برپا داشتن نماز می شود. نفوذ کلام بسیاری از معلمان و اساتید در کلاس ها بیشتر از نفوذ کلام خانواده است و اثرپذیری دانشجویان و دانش آموزان از معلمان و اساتید بسیار زیاد است.

رضایی خاطر نشان کرد:باید در میزان حق القدم روحانیون برگزار کننده نماز جماعت در مدارس نیز بازنگری صورت گیرد

به گزارش خبرنگار ایمنا، در پایان این مراسم از دستگاه های دولتی فعال در حوزه برگزاری نماز جماعت تقدیر و قدردانی شد.

کد خبر 399438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.