توجه به ظرفیت‌های داخلی به معنی قطع ارتباط با دیگر کشورها نیست

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: برای پیشگیری از فسار عمل مسئولان باید شفاف و قابل پیگیری باشد، همه فعالیت‌های مدیران باید در سامانه‌های الکترونیکی ثبت و ضبط شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام حسن درویشیان پیش از ظهر امروز(چهارشنبه_۱۳ آبان‌ماه) در جلسه شورای اداری شهرضا با بیان اینکه همه مسئولان امانتدار نظام و انقلاب هستند، اظهار کرد: نظام اسلامی ایران برگرفته از تعالیم اسلام است که مبانی آن با اهدای خون هزاران شهید مستحکم شده و در راس آن ولی فقیه قرار دارد.

وی با بیان اینکه مناصب حکومتی فرصتی برای خدمت به مردم و آرمان‌های والای انقلاب است، تصریح کرد: همکاری و همراهی مسئولان مختلف زمینه بروز اختلافات را از بین می‌برد و امکان ارایه خدمات بهتری را فراهم می‌کند.

رئیس سازمان بازرسی کشور با اشاره به افزایش تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، تاکید کرد: کشور در شرایط فعلی در معرض تروریسم اقتصادی قرار دارد و دشمن در نبردی همه‌جانبه به مقابله با مردم و نظام اسلامی ایران پرداخته است.

درویشیان حفظ اتحاد و انسجام داخلی و تبعیت از ولایت را تنها راه غلبه بر تحریم‌های دشمنان دانست و افزود: رهبر معظم انقلاب بارها بر ضرورت توجه به ظرفیت‌ها و امکانات داخلی برای رفع مشکلات تاکید کرده‌اند، البته این مسئله به معنی قطع ارتباط با دیگر کشورها نیست.

وی ادامه داد: توجه به استعداد جوانان و بهره‌گیری از امکانات داخلی در عرصه نظامی سبب شد ایران به قدرت برتر منطقه تبدیل شود این در حالیست که در عرصه‌هایی مانند نانوتکنولوژی نیز پیشرفت‌های زیادی به دست آمده است که باید به آن توجه شود.

مردم تبعیض و بی‌عدالتی را تحمل نمی‌کنند

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه مسئولان قوه قضاییه در دوران مدیریت جدید آن به دنبال ایجاد امید و افزایش اعتماد عمومی هستند، خاطرنشان کرد: مردم در طول دوران انقلاب ثابت کرده‌اند که با همه مشکلات و کمبودها کنار می‌آیند، اما تبعیض و بی‌عدالتی را تحمل نمی‌کنند.

درویشیان مبارزه با فساد را از مهم‌ترین رویکردهای قوه قضاییه برشمرد و تصریح کرد: مردم تحمل نمی‌کنند برخی با استفاده از رانت و رابطه بر بیت‌المال دست‌اندازی و به خون شهدا و ارزش‌های انقلاب خیانت کنند.

در کشور فساد سیستمی وجود ندارد

وی با بیان اینکه در کشور فساد سیستمی وجود ندارد، یادآور شد: اکثر نیروهای اداری کشور پاکدست و مومن هستند، اما در نظام اسلامی وجود حتی یک مفسد هم زیاد است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه قوه قضاییه به دنبال از بین بردن گلوگاه‌های فساد است، اظهار کرد: باید زمینه‌های ایجاد فساد از بین برود.

ضرورت توسعه سامانه‌های نظارت بر عملکرد مدیران

درویشیان با تاکید بر ضرورت وجود شفافیت در عملکرد مدیران و مسئولان، خاطرنشان کرد: ثبت اموال مسئولان در راستای تحقق شعار شفافیت انجام شده است.

وی اضافه کرد: باید سامانه‌های الکترونیکی ثبت و پایش عملکرد مسئولان در همه بخش‌ها ایجاد و نهادهای نظارتی با دقت به بررسی آن‌ها بپردازند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور تاکید کرد: در کشورهای توسعه یافته به واسطه ایجاد ساختارهای نظارتی الکترونیکی و قاطعیت در اصلاح موارد فسادآور، پیشرفت‌های زیادی ایجاد شده است.

درویشیان تصریح کرد: وجود ۲۱۰ هزار میلیارد معوقه مالیاتی در کشور یا پرداخت تسهیلات کلان به برخی افراد بدون دریافت وثیقه و ضمانت کافی، نشان از نبود شفافیت در عملکرد برخی مدیران است.

مبارزه قاطع با زمین‌خواری

وی مبارزه با زمین‌خواری را از رویکردهای اصلی قوه قضاییه برشمرد و تصریح کرد: ثبت اراضی ملی و صدور اسناد مالکیت آن‌ها به نام دولت از ارتکاب اینگونه جرایم جلوگیری می‌کند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور توجه به ترک فعل‌ها و بی‌توجهی مدیران به وظایف قانونی را از دیگر رئوس فعالیت قوه قضاییه برشمرد و خاطرنشان کرد: نهادهای نظارتی نباید تنها به اقدامات انجام شده توجه کنند، زیرا بسیاری از معضلات ناشی از رعایت نشدن قانون و بی‌توجهی مدیران به وظایف محوله است.

درویشیان با بیان اینکه نهادهای قانونی و مجریان آن قاطعانه از مدیران قانونمند و شجاع حمایت می‌کنند، تاکید کرد: در زمان تحریم‌ها باید از مدیرانی که با شجاعت و ایمان به دنبال خدمت‌رسانی هستند، حمایت شود.

کارآفرینان در صف مقدم جهاد اقتصادی قرار دارند

وی حمایت از کارآفرینان، سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان را از اصلی‌ترین وظایف قوه قضاییه برشمرد و افزود: کارآفرینان در صف مقدم جهاد اقتصادی قرار دارند، در شرایط سخت تحریمی باید از اینگونه افراد حمایت و از اطاله بروکراسی اداری در صدور مجوزها جلوگیری شود.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه ارتکاب بسیاری از جرایم و تخلفات از سوی مدیران ناشی از جهل به قانون است، تصریح کرد: استفاده نکردن از مشاوره‌های حقوقی و ناآگاهی به قانون سبب ایجاد مسئولیت قانونی برای مدیران خواهد شد.

کد خبر 399434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.