سعی می‌کنیم چراغ نمازجماعت در همه مدارس روشن باشد

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: سعی می کنیم در قریب به اتفاق مدارس نماز جماعت را برپا کنیم و این چراغ در هیچ مدرسه ای خاموش نباشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد اعتدادی صبح امروز چهارشنبه _۱۳ آذرماه_ در دومین اجلاس استانی نماز با عنوان "نماز و مدرسه" که در محل سالن اهل بیت برگزار شد، اظهار کرد: اهتمام به نماز در آموزش و پرورش همواره تقویت می شود و از برکات نماز، طهارت و پاکی روحانی و جسمانی است و نماز محور دین و یک پایگاه تمام عیار تربیتی است که می توان به اتکا به آن به همه فضیلت های اسلامی دست یافت.

وی با بیان اینکه دانش آموزان یک پنجم از زمان روزانه خود را در مدارس می گذرانند، افزود: آموزش و پرورش در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، توفیق داشته تا نماز را محور تربیت آینده سازان کشور قرار دهد و توجه به احکام نماز و ارتباط با مساجد و برگزاری گسترده جشن های تکلیف در دستور کار خود قرار داده است. کمبود نیروی انسانی آموزش و پرورش در سال های اخیر و اختلاف وحدت رویه میان خانواده و مدرسه موجب شده تا نیاز باشد عوامل بیشتری برای توجه به ارزش نماز در مدارس باشند و هیچ کار تربیتی را با فضیلت تر از نماز نمی دانیم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه در اولویت قرار گرفتن نماز موجب برطرف شدن حجم زیادی از مشکلات جامعه می شود، تصریح کرد: سعی کرده ایم در قریب به اتفاق مدارس نماز جماعت را برپا کنیم و این چراغ در هیچ مدرسه ای خاموش نباشد. ساماندهی و سازماندهی ائمه جماعات مدارس در واحد های آموزشی، آموزش عملی نماز در مدارس ابتدایی، برگزار جشن شکوفایی یا تکلیف برای دانش آموزان دختر پایه سوم و پسر پایه هشتم، اجرای برنامه های نماز وحدت، تدوین زنگ نماز در برنامه مدارس و زنگ نماز در روز نخست مهرماه از جمله اقدامات مجموعه آموزش و پرورش اصفهان برای تشویق و توسعه فرهنگ نماز است.

اعتدادی اضافه کرد: نماز جماعت ۴۵۰ مدرسه از استان که در کنار مساجد قرار دارند، در شبستان مساجد برگزار می شود و دوره تخصصی آموزشی مربیان پیش دبستانی و برگزاری طرح مبین برای مدیران مدارس از دیگر برنامه های آموزش و پرورش اصفهان برای توسعه فرهنگ نماز بوده است.

نقایی، مدیر هنرستان انقلاب اسلامی اصفهان نیز در این مراسم با اشاره به نقش نماز در زندگی انسان، خاطر نشان کرد: تشویق دانش آموزان ابتدایی به برپاکردن نماز در مدارس یکی از سفارشات اهل بیت است و برنامه ریزان باید برای این موضوع فکر اساسی داشته باشند.

وی افزود: باید برنامه ریزی زمانی مدارس به گونه ای تدوین شود که دانش آموز فرصت کافی برای حضور در نماز جماعت و احترام به شعائر دینی را داشته باشد.

کد خبر 399427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.