خانواده مهم ترین عنصر سرمایه گذاری نماز است

مدیر ستاد اقامه نماز استان اصفهان گفت: خانواده مهم ترین عنصری است که باید در حوزه نماز روی آن سرمایه گذاری شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا،حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم رنجبر صبح امروز چهارشنبه _۱۳ آذرماه_ در دومین اجلاس استانی نماز با عنوان "نماز و مدرسه" که در محل سالن اهل بیت برگزار شد، با تبریک ولادت امام یازدهم شیعیان (ع)‌، اظهار کرد: صاحب نماز خداوند متعال است و از کسانی که در راه ترویج فرهنگ نماز قدم می گذارند حمایت جامع و کاملی می کند. مقرر شده که این اجلاس در تمامی نواحی آموزش و پرورش برگزار شده است.

وی افزود: پنج مولفه اصلی سعادت مند شدن در زندگی دنیا و آخرت در نماز قرار داده شده و خدامحوری یکی از مهم ترین آنهاست. اگر خداوند متعال در زندگی ما فراموش شود، انسان مسیر رشد و عبادت را گم می کند و همچون خلبانی که ارتباطی با برج مراقبت ندارد دچار سردرگمی می شود. نماز راهکاری است برای اینکه ارتباط انسان با خداوند رحمان قطع نشود و شیطان در زندگی ما قرار نگیرد. ارتباط روزانه انسان با خداوند متعال در نماز موجب جدا نشدن و فاصله نگرفتن انسان از یاد خداوند متعال می شود.

مدیر ستاد اقامه نماز استان اصفهان،با بیان اینکه مهم ترین رابطه میان خداوند و انسان، نماز است، تصریح کرد: آخرت گرایی یکی دیگر از مولفه های بسیار مهمی است که خداوند متعال در نماز قرار داده و این مبحث باید مورد توجه ویژه انسان ها در زندگی دنیوی باشد. در بیش از ۲۰ آیه قرآن کریم‌، نماز و آخرت در کنار یکدیگر ذکر شده اند و این نشان دهنده ارتباط مستقیم نماز و آخرت است.

رنجبر اضافه کرد: اهل عمل بودن یکی دیگر از مولفه هایی است که نماز مبلغ آن است و بیش از ۵۰ بار در قرآن کریم‌، عمل و آمنو در کنار یکدیگر ذکر شده است و تقویت همت دیگر فایده نماز برای زندگی انسان ها است زیرا تنها علاقه داشتن به نماز موجب بهره مندی از فواید این رکن اساسی دین نمی شود و با عمل است که این علاقه کامل می شود. احترام نماز به جماعت یکی دیگر از مهم ترین مولفه های نماز است.

وی ادامه داد: گره خوردن مباحث اقتصادی و عبادی یکی دیگر از مولفه های اساسی در نماز است و باید مراقب باشیم که عبادت با لقمه حرام نداشته باشیم زیرا این کار همچون ساخت خانه بر روی شن زار است. حقوق اقتصادی انسان ها در نماز رعایت شده و پنج مولفه مذکور باید در زندگی انسان باشد. علت نامگذاری این اجلاس به نام نماز و مدرسه پیام سال گذشته مقام معظم رهبری به اجلاس سراسری نماز در سال گذشته است؛ ایشان فرموده اند مدارس باید به نماز مزین شود زیرا این بهترین تضمین برای سلامت آینده جامعه است. باید از مندرس شدن نماز جلوگیری کنیم و نگاه ما به نماز باید نگاه انگیزه ای باشد. خانواده مهم ترین عنصری است که باید در حوزه نماز روی آن سرمایه گذاری شود.

کد خبر 399426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.