کاشت ۳۶۰ هزار پیاز گل لاله در مشهد

سرپرست اداره کل بهبود محیط زیست شهری شهرداری مشهد از کاشت حدود ۳۶۰هزار پیاز گل لاله در سطح شهر مشهد خبرداد.

سید علی اکبر انتظام در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: مطابق برنامه ریزی‌های انجام شده عملیات کاشت حدود ۳۶۰ هزار پیاز گل لاله جهت استقبال از بهار سال ۱۳۹۹ در یازده نقطه از سطح شهر مشهد آغاز شده است.

وی تصریح کرد: این نقاط شامل، لچکی میدان شریعتی،  لچکی ابتدای بلوار کلاهدوز، میدان تختی، لچکی میدان صاحب الزمان، میدان توحید، دوربرگردان بلوار جمهوری اسلامی، میدان ۱۷ شهریور، لچکی میدان امام خمینی، میدان سعدی، بوستان کوهسنگی و بوستان ملت است.

سرپرست اداره کل بهبود محیط زیست شهری شهرداری مشهد با بیان اینکه طراحی و کاشت پیازهای لاله در بوستان‌های کوهسنگی و ملت به صورت ویژه است، گفت: عملیات کاشت پیازهای لاله از چند روز گذشته آغاز شده و تاکنون ۳۰درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی با بیان اینکه تا پایان سال، ۳۳ هکتار فضای سبز جدید در مناطق کم برخوردار مشهد به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: پیش‎بینی می‌‏شود تا پایان سال جاری تعداد ۳۰ پروژه فضای سبز با مساحتی بالغ بر ۳۳ هکتار در مناطق حاشیه‏‌ای و کم برخوردار شهر به بهره‎برداری برسد.

انتظام با بیان اینکه تاکنون بالغ بر ۳۸ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه‎‏ها، صرف شده است، خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۹ پروژه از ۳۰ پروژه فضای سبز با مساحتی بالغ بر ۲۵ هکتار و اعتباری حدود ۲۶ میلیارد تومان افتتاح شده است.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌‏شود ۱۱ عنوان پروژه دیگر نیز با مساحتی بالغ بر هشت هکتار و اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان تا پایان سال به بهره‎برداری برسد.

سرپرست اداره کل بهبود محیط‎زیست شهری شهرداری مشهد افزود: این پروژه‎ها در مناطق کم برخوردار و پیرامونی شهر، مناطق دو، سه، چهار، پنج، شش، هفت و بخشی از منطقه ۱۰ به بهره‌‏برداری خواهد رسید.

کد خبر 399425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.